مهدی رجب ترقی عنوان کرد:

لزوم حساسیت در کنترل قند خون برای بیماران دیابتی در دوران همه گیری کرونا

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه گفت: میزان پیشرفت بیماری کرونا در بیماران دیابتی به عوامل متعددی همچون کنترل قند خون، مدت زمان دیابت و بیماری های همزمان مثل بیماری های قلبی، کلیوی و سکته مغزی مرتبط است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی رجب ترقی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه، در مورد بیماری دیابت و کرونا ویروس گفت: میزان پیشرفت بیماری در بیماران دیابتی به عوامل متعددی همچون کنترل قند خون، مدت زمان دیابت و بیماری های همزمان مثل بیماری های قلبی، کلیوی و سکته مغزی مرتبط است.

وی در ادامه افزود: قابل کنترل ترین عامل خطر در این گروه کنترل سطح قند خون با مصرف منظم داروها می باشد.

دکتر رجب ترقی با بیان پرخطر بودن گروه بیماران مزمن در این همه گیری اذعان کرد: مانند سایر افراد با بیماری های مزمن، رعایت شدیدتر موارد پیشگیری، اجتناب از رفتن به محل های شلوغ، شستن دست ها به صورت متناوب، عدم تماس دست ها با چشم ها یا دهان و استفاده از ماسک در خارج از منزل توصیه می شود.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان فیروزکوه با بیان اینکه بیماران دیابتی ضروری است در رابطه با تزریق واکسن های لازم (آنفلوانزا و پنومونی باکتریائی) با پزشک خود مشورت کنند، خاطر نشان کرد: نسبت به بروز هر گونه علائم تب بالا، سرفه های خشک، تنگی نفس آگاه باشند و در صورت بروز هر گونه نگرانی با پزشک خود تماس بگیرند.

مهدی رجب ترقی در پایان تاکید کرد: بیماران دیابتی باید قند خون خود را با حساسیت بیشتری کنترل کنند؛ چنانچه از داروهای خوراکی کاهش قند خون استفاده می کنند در مصرف منظم آنها سهل انگاری نکنند و در صورت اینکه تحت درمان با انسولین می باشند در زمان تعیین شده و میزان تجویز شده توسط پزشک را مصرف کنند و اگر قند خون با داروهای مصرفی کنترل نمی شود با پزشک خود تماس بگیرند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا