معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران:

لزوم یکپارچگی اورژانس‌ شهرستان‌های فیروزکوه و دماوند با مرکز اورژانس تهران

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: انتقال دو اورژانس دماوند و فیروزکوه برای امدادرسانی در حوادث و بحران ها همانند زلزله‌ها امری ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایسنا، دکتر سید رضا معتمدی ، معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران، درباره محدوده فعالیت مرکز اوراژانس تهران و لزوم یکپارچه شدن فعالیت این مرکز در سطح استان اظهار کرد: با توجه به پیشرفتی که اورژانس تهران با گذشت نزدیک به نیم قرن فعالیت داشته است، تقریبا می‌توان گفت در سطح تهران بزرگ فعالیت می‌کند؛ به همین ترتیب شهر ری، لواسانات و… در زیر مجموعه اورژانس تهران محسوب می‌شود.

وی در خصوص اینکه اورژانس دو شهرستان استان تهران، زیر مجموعه این مرکز نیستند، گفت: با توجه به اینکه اورژانس دماوند و فیروزکوه، زیر مجموعه دانشگاه شهید بهشتی و دانشگاه ایران هستند، در پی آن هستیم که اگر هماهنگی انجام شود بتوانیم اورژانس این دو دانشگاه را تحویل بگیریم؛ در گذشته اسلامشهر نیز زیر مجموعه دانشگاه تهران بود که با پیگیری صورت گرفته اقدامات لازم برای انتقالش انجام شد.

معتمدی درباره اینکه انتقال این دو اورژانس برای امدادرسانی در حوادث و بحران ها همانند زلزله‌ها امری ضروری است، تصریح کرد: در بحث بحران‌ها یکپارچگی اورژانس تهران به نفع مردم خواهد بود.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران ادامه داد: در صورت یکپارچه شدن سازمان اگر زلزله‌ای در دماوند اتفاق بیفتد هماهنگی و پشتیبانی با سرعت بیشتری انجام خواهد شد، در غیر این صورت باید منتظر درخواست کمک اورژانس های مذکور باشیم، البته در هر شرایطی این کمک انجام خواهد شد؛ اما یکپارچگی در سیستم عملیات باعث می‌شود که هماهنگی ها بهتر انجام شود.

سید رضا معتمدی گفت: در حال حاضر که در جلسات استانداری شرکت می‌کنیم هم مرکز اورژانس تهران و هم دو دانشگاه حضور دارند. در حالی که در تمام استان ها اورژانس در بستر استان فعالیت می‌کند، با این حال در تهران، مرکز اورژانس تهران به علاوه دو دانشگاه فعالیت می‌کنند.

وی افزود: در این زمینه سال گذشته هماهنگی هایی انجام شد که البته بحث بودجه‌ای این اقدامات، انتقال نیروهای انسانی و… مطرح بود. برای همین زمان‌بر شد. البته هم دانشگاه ها و هم اورژانس تهران نسبت به این یکپارچگی تمایل دارند و در آینده نه چندان دور با توجه به حمایت‌های سازمان اورژانس کشور این امر محقق خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا