امام جمعه فیروزکوه:

مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نقش مادران و همسران شهدا مانند حضرت ام‌البنین (س) ادامه دادن راه شهدا است؛ اگر در دوران دفاع مقدّس،‌ مادران و همسران شهید می‌شکستند، جنگ شکست میخورد؛ بزرگترین و سخت ترین تصمیم ها را این‌ها گرفتند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: یکی از بزرگترین کمالات انسانی، عفو و گذشت است؛ عفو و گذشت، موجب طول عمر، عزت در دنیا و بخشش در آخرت است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: سیره و روش حضرت ام‌البنین (س) که مزیّن به‌ دو ویژگی مهم صبر و فداکاری است، الگوی ارزنده‌ای برای زنان جامعه امروز ما است تا برای تربیت نسل آینده از این مرام ماندگار پیروی کنند.

وی تصریح کرد: مادران و همسران شهدا، سربازان گمنامی هستند که صبورانه راه عزیزان خود را ادامه داده‌اند؛ این عزیزان همان نیمه پنهان ماه هستند که در حقیقت نیمه روشن آن‌ها شهدا بودند.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: نقش مادران و همسران شهدا مانند حضرت ام‌البنین (س) ادامه دادن راه شهدا است؛ اگر امروز بعد از ۴۰ سال این نظام و مکتب حسینی ما قدرتمندتر از قبل به راه خود ادامه می‌دهد به دلیل ایستادگی والدین و همسران معظم شهدا است که زبان گویای شهیدان هستند.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: اگر در دوران دفاع مقدّس،‌ مادران و همسران شهید می‌شکستند، جنگ شکست میخورد؛ بزرگترین و سخت ترین تصمیم ها را این‌ها گرفتند؛ داغ مادران شهید را چه کسی میتوان درک بکند؟ گریه های همسران شهدا و زحمت تربیت فرزندان شهید را چه کسی میفهمد؟

وی در ادامه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در دیدار با اقشار مختلف بانوان، گفت: حضرت آقا فرمودند یکی از کارهای مهم شما بانوان این است که نگاه فاجعه آمیز فرهنگ غرب را به مسئله زن و خانواده برای افکار عمومی دنیا افشا کنید؛ نقش زن در تحکیم و سلامت خانواده بی بدیل است و سلامت خانواده به معنی سلامت جامعه است.

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: مقام معظم رهبری ضمن تأکید بر اهمیت و ضرورت شرعی مسئله حجاب که هیچ جای خدشه و شبهه نیست، و ضرورت رعایت آن، تأکید کردند که نباید کسانی که حجاب ضعیف دارند، متهم به بی دینی و ضد انقلابی کرد؛ چرا که اینها دختران و خواهران ما هستند که دل در گرو انقلاب دارند و با شرکت در مراسمات مذهبی اشک میریزند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: بیانات حکیمانه حضرت آقا، شفاف و روشن است ولی برخی ها برداشت اشتباه میکنند و یا سخنان مغالطه آمیز مطرح میکنند!!!

وی بیان داشت: حضرت آقا نفرمودند که در زمینه حجاب بی تفاوت باشیم، همه ما اعضای یک خانواده هستیم و نباید این افراد را طرد کرد، ولی آیا انسان نباید نسبت به خطای خواهر و دختر خویش حساسیت و دغدغه بیشتری داشته باشد، و دلش بیشتر بسوزد؟ و نسبت به این خطا، او را راهنمایی کند؟

حجت الاسلام حیدری افزود: مگر حجاب وصیت شهدای گران قدر ما نیست؟ مگر خواهران خویش را توصیه اکید به حجاب و عفاف نکرده اند؟ «خواهر من، با سیاهی چادرت از سرخی خونم حفاظت کن».

وی در ادامه اذعان داشت: حضور باشکوه مردم در سومین سالگرد شهادت حاج قاسم، بار دیگر ثابت کرد، ملّت ایران انقلابی و ولایی هستند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: مردم ثابت کردند که قدردان مسئولان انقلابی و خدوم هستند و وظیفه مسئولان این است که با کار و خدمت، قدردان مردم باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا