امام جمعه موقت فیروزکوه:

ما باید آن بهره‌هایی که از غفران‌ها و دعاها در ماه رمضان گرفتیم را تداوم ببخشیم/ وهابیت دشمن شیعه و امامت و ولایت است

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: ماه رمضان را سپری کردیم، نقش تربیتی این ماه به قدری زیاد است که بیان الکن است که بتواند نقش تربیتی رمضان المبارک را بازگو کند؛ ما در طول این ۱۴ قرن اصلاً با اهل سنت دشمنی نداشتیم، دشمنی ما با وهابیت است، وهابیت دشمن شیعه و امامت و ولایت است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام سراج امام جمعه موقت شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نماز جمعه این هفته در فیروزکوه، گفت: قانون مرگ برای همه هستی است، جز ذات ذوالجلال پروردگار کسی باقی نمی‌ماند و همه رفتنی هستند، اما یک مدال افتخاری بر همه مخلوقات جهان هستی روی سینه انسان‌ها قرار گرفته که انسان‌ها فانی نیستند بلکه باقی هستند، فنا فقط در جسمانیت است، و آن هم یک روزی مبدل به بقا می‌شود، آنچه که هست، روح و روان و جان است.

وی افزود: شب اول قبر سخت است، همه مراجع بزرگوار تقلید نوشته‌اند که در شب اول قبر سعی کنید افراد زیادی را (تا ۴۰ نفر، و حتی بیشتر) مامور کنید که نماز لیله الدفن بخوانند، حتی می‌فرمایند وقتی جنازه را به سمت قبر می‌برید، با سرعت نروید و یک مقداری مکث کنید؛ همه اینها دلیل بر این است که قبر، مخصوصاً شب اول قبر، عالم بسیار سختی دارد.

حجت الاسلام سراج خاطر نشان کرد: چنین سرنوشتی برای ما رقم می‌خورد؛ همه ما بایستی با عمل صالح این مسیر را درمان و به خوبی طی کنیم؛ ان شاءالله خداوند همه ما را مشمول رحمت و مغفرت و عنایت خود قرار دهد.

وی تصریح کرد: فضیلت و سعادت در سایه تقوا است؛ تقوا است که با عمل صالح انسانی، ناجی انسان از عالم مرگ و در عالم قبر و برزخ است.

امام جمعه موقت فیروزکوه در ادامه با اشاره به درگذشت نادر طالب زاده تهیه کننده، کارگردان و مجری ایرانی، بیان داشت: ایشان در مسیر فرهنگی اقدام انقلابی داشت، راه‌های بسیار بسیار دشواری را طی کرد و همه اینها بیانگر این است که افسران ما در جنگ نرم به خوبی انجام وظیفه میکنند؛ ایشان در جشنواره فیلم عمّار نقش ارزنده و در تاسیس شبکه افق تلویزیون نقش اساسی و زیربنایی داشت، کارهای او با یکدیگر پیوند داشت، از جنگ گرفته تا فرهنگ، بیانگر اینکه فرهنگ زیبای شیعه بایستی هر روز بهتر از روزهای قبل برای جهانیان بیان و فهمانده شود این افراد به اندازه توان خود قدم بر می‌داشتند.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه اذعان داشت: این افراد همانند شخصیت‌هایی مثل چمران‌ها، قاسم سلیمانی‌ها، شهید آوینی‌ها و… انجام وظیفه کردند، و هستند این افرادی که مایه افتخار هستند.

حجت الاسلام سراج درباره ماه مبارک مضان بیان داشت: ماه رمضان را سپری کردیم، نقش تربیتی این ماه به قدری زیاد است که بیان الکن است که بتواند نقش تربیتی رمضان المبارک را بازگو کند.

وی افزود: باید آن بهره‌هایی که از غفران‌ها، دعاها و … در ماه رمضان گرفتیم را تداوم ببخشیم؛ از سلسله جلیله روحانیت، فرماندار محترم، شهردار محترم، بخشدار محترم و دیگر نهادهای انقلابی و ادارات در سطح شهرستان که زحمت کشیدند حرمت این ماه را نگه داشتند و ما را به سمت فضیلت این ماه رهنمون بودند، تشکر و قدردانی میکنم.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به هفته معلم و تبریک این مناسبت و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: در افتخار شهید مطهری، این معلم، متفکر، فیلسوف و فقیه عالی مقام همین بس که امام خمینی (ره) فرمود من فرزند عزیزی را از دست دادم؛ دشمن می‌دانست چه کسانی را از ما بگیرد.

وی با اشاره به اینکه بیان از ادای حق مطلب ارزش کار و شخصیت معلم نیاز به زمانی وسیع دارد گفت: به معلمان عزیز می‌گویم افتخار کنید که حضرت محمد (ص) از طرف خدای منان منسب معلمی دارد که خداوند در سوره مبارکه جمعه در رابطه با هدف و مقصد والای پیامبر می‌فرماید «وَیُزَکِّیهِمْ وَیُعَلِّمُهُمُ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَهَ.»

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: معلم نباید فراموش کند که به شاگردان خود رشد فکری می‌دهد، در اسلام تعلیم و تربیت عبادت است، روشن ساختن و رشد فکری دانش آموزان عبادت است، که در قرآن به تعبیراتی چون «یتفکرون»، «یتعقلون» و «یتدبرون» صراحت دارد و معلم بداند که در مسیر عبادت پیش می‌رود.

حجت الاسلام سراج عنوان کرد: از طرفی اسلام به شاگردان دستور تواضع در برابر معلم می‌دهد و از طرفی به معلم فرمود که دانش‌آموز امانت و موهبت الهی است.

وی در ادامه ضمن تبریک روز کارگر، اظهار داشت: از دیدگاه قرآن و روایات، کار و کارگر هر دو اهمیت ویژه‌ای دارند؛ وقتی پیامبر اکرم (ص) دست کارگر را می‌بوسد یعنی جایگاه کارگر بسیار اهمیت دارد؛ بیکاری در اسلام بسیار مذمت شده است، که فرمود “کسی که برای امرار معاش خانواده خود قدم بر می‌دارد، جهادگر در راه خدا است”.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: همچنین این را باید بدانیم که انبیاء ما نه تنها با بیان خود، در سیره خود نیز به کار اهمیت می‌دادند.

امام جمعه موقت فیروزکوه گفت: هشدار این است که هُشیار باشیم، دشمن اگر در جبهه فیزیکی شکست بخورد _که در این جبهه شکست خورده است_ در جبهه دیگر سر در می‌آورد؛ امروزه دشمن میخواهد از مسیر کارخانجات و کارگر به میدان بیاید، که این برای دشمن روشن است که اگر کارخانه‌ها در یک مملکت از کار بیفتد، آن کشور از نظر اقتصادی فلج است و این کشور نمی‌تواند ادعای استقلال داشته باشد.

وی خاطر نشان کرد: خواسته‌ی نمازگزاران از زمام‌داران دلسوز این است که به کارگر و کارخانجات به خوبی بپردازند، خلا را پُر کنند و نگذارند که دشمن از این راه نفوذ کند.

حجت الاسلام سراج با اشاره به روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر، ضمن قدردانی از زحمات ریاست و اعضای جمعیت هلال احمر، بیان داشت: ۱۲۰ سال که از عمر این نهضت مقدّس هلال احمر می‌گذرد، این عزیزان دلسوزانه در خدمت مردم چه قدم‌هایی را _از جبهه گرفته تا بلاهای طبیعی و…_ برداشتند.

امام جمعه موقت فیروزکوه درباره روز قدس و راهپیمایی این روز اظهار داشت: دنیای امروز با دنیای دیروز فرق دارد، دنیای امروز صهیونیسم را دارد محکوم میکند و سازمان‌های جهانی حقوق بشر را زیر سوال برده است که چرا بیش از ۵ میلیون مردم مسلمان مظلوم و آواره‌ی فلسطینی را فراموش کردید؟

وی افزود: در چنین شرایطی شما ملاحظه کنید که دشمنان ولایت فقیه و امامت، چه قدر احمق هستند؛ در همین زمان عده‌ای را از کشورهای عربی و اسلامی می‌بینیم که اینها خود را فروختند و یکپارچه در دل اسرائیل قرار گرفتند؛ برای مثال، بن سلمان _که تمام امکانات جهان اسلام در دست اینها است_ همه را در اختیار صهیونیست‌ها قرار داده که صهیونیست‌ها را در این شرایط نجات دهند، در حالی که زمام‌داران صهیونیست‌ها هر روز در فکر این هستند که به یک نحوی از این مملکت خارج شوند، که یک روزی اگر خطر اینها را احاطه کرد، کجا روند!

حجت الاسلام سراج تصریح کرد: اردوغان رئیس جمهور ترکیه یک روزی ادعا کرد که اسرائیل کودک‌کش است و دنیا باید به پا خیزد؛ اما امروز همین ملعون می‌گوید زمام‌داران اسرائیل برادر من هستند.

امام جمعه موقت فیروزکوه بیان داشت: ما نمازگزاران حرف‌مان این است که ندای مقاومت از سرزمین غزه و لبنان و… گرفته تا یمن، بحرین و دیگر بلاد اسلامی با عنوان حزب الله، حیدریون، فاطمیون، زینبیون و انصارالله جوش و خروش برداشتند، اهتمام آنها این است که فلسطین زنده است، فلسطین باید زنده باشد و صهیونیست دیر یا زود محکوم به زوال است.

وی خاطر نشان کرد: دنیا بداند که نجات فلطسین با حرکت مردمی، به زودی ان شاءالله تحقق پیدا میکند و دنیا بداند که حرکت ما تنها رمضان نیست، در هر عصری و مکانی فریاد ما نجات فلسطین است.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه با اشاره به جنایت تخریب قبور ائمه بقیع (ع) در تاریخ هشتم شوال، بیان داشت: ما راه طولانی و بسیار دشواری در پیش داریم، اما امیدوار؛ ما در طول این ۱۴ قرن اصلاً با اهل سنت دشمنی نداشتیم، دشمنی ما با وهابیت است، وهابیت دشمن شیعه و امامت و ولایت است، وهابیت با تمام توان می‌خواهد ضربه بزند، اما این را بداند که در جنگ‌ها و نزاع‌ها فراز و نشیب وجود دارد، ای جوانان و عاشقان ولایت، کمر همّت را ببندید و بدانید که با تمام قوا باید به مبارزه ادامه دهید، پیروزی از آنِ شما است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا