حمیدی:

مدیران پروازی در منطقه کمتر به دنبال توسعه، آبادی و ارتقای شهر هستند/برای انتخاب شهردار هیچ گزینه ای به جز خواست و منفعت مردم را نباید دنبال کرد

حمیدی، فعال اجتماعی، گفت: یکی از چالش هایی که در سطح مدیریت شهرستان فیروزکوه شاهد هستیم، مدیران پروازی هستند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، نیما حمیدی، جوان فیروزکوهی و فعال اجتماعی در خصوص انتخاب شهردار و مولفه بومی و غیربومی آن تصریح کرد: شهردار فارغ از بومی یا غیر بومی بودن آن، به بافت و زیرساخت های عملیاتی منطقه باید تسلط کافی و شناخت بالایی داشته باشد و مشکلات شهر را شناسایی کند.

وی در ادامه افزود: هر شخصی این شاخص ها را داشته باشد و بر اساس مزیت نسبی بتواند خدماتی به مردم شهر برساند فارغ از بومی یا غیربومی بودن، می تواند مدیریت موفقی را داشته باشد.

حمیدی در ادامه با اشاره به شاخصه کارآمدی، تاکید کرد: طبق گفته شهید چمران تعهد بالاتر از تخصص است چون هیچ متعهدی بدون تخصص مسئولیتی را نمی پذیرد؛ تعهد و تخصص اولی بر بومی یا غیربومی بودن است، توسعه شهری فیروزکوه کندتر از شهرهای دیگر انجام می شود و عقب افتادگی های زیادی در شهر فیروزکوه وجود دارد که به نظر من بهتر است افرادی در این مسئولیت قرار گیرند که با سختی عادت داشته باشند.

این فعال اجتماعی اشاره کرد: یکی از چالش هایی که در سطح مدیریت شهرستان فیروزکوه شاهد هستیم، مدیران پروازی هستند؛ مدیرانی که سکونت آنها خارج از شهرستان است و شهرستان فیروزکوه را بعنوان یک پله برای ارتقای مدیریتی خود می بینند که در اینجا رزومه ای داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیر باید دلسوز باشد، به منطقه همچون خانه خود نگاه کند، خدماتی که ارائه می دهد با این نگاه باشد که برای سال های بعد در زندگی خود و خانواده او تاثیرگذار است؛ مدیران پروازی آفتی است که الان شهرستان فیروزکوه با آن درگیر است؛ مدیران پروازی در منطقه کمتر به دنبال توسعه، آبادی و ارتقای شهر هستند و این موقعیت شغلی را به چشم سکوی پرتاب نگاه می کنند.

حمیدی اذعان داشت: اگر افراد بومی در مسئولیت ها باشند آفت مدیران پروازی کمتر است؛ البته زمانی می توان ناکارآمدی این مدل مدیریتی را پوشش داد که مدیران بومی از نظر تحصیلات آکادمیک، رزومه کاری، مقبولیت لازم بین مردم و خوشنامی، برنامه و نقشه راه منطبق بر اسناد بالادستی، آشنایی با فرصت ها و تهدیدهای شهر، توانائی در فعال کردن ظرفیت بهینه شهر و غیره در سطح بالایی قرار گیرند.

وی در پایان تاکید کرد: برای انتخاب شهردار هیچ گزینه ای به جز خواست و منفعت مردم را نبایددنبال کرد؛ اگر شهردار منتخب خواست و منفعت مردم را تامین کرد قطعاً انتخاب مناسبی است؛ امیدواریم اعضای شورای شهر بهترین گزینه ممکن را انتخاب کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا