مراسم بزرگداشت حماسه نه دی روز میثاق با ولایت و روز بصیرت در فیروزکوه

مراسم بزرگداشت حماسه نه دی روز میثاق با ولایت و روز بصیرت با حضور پرشور مردم و مسئولین در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مراسم بزرگداشت حماسه نه دی روز میثاق با ولایت و روز بصیرت با حضور پرشور مردم و مسئولین در شهرستان فیروزکوه برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه در این مراسم تصریح کرد: انقلاب اسلامی با حضور مردم و پیروی از ولایت فقیه به بار نشست، حکومت ۲۵۰۰ ساله شاهنشاهی سرنگون شد، مردم دنبال استقلال، آزادی و تحقق جمهوری اسلامی بودند؛ مردم به دنبال این بودند که خود سرنوشت خود را رقم بزنند، در انقلاب ۵۷ در صحنه حاضر شدند.

وی در ادامه افزود: در منطقه ای انقلاب رقم خورد که هیچ کشوری بدون اجازه امریکا نمی توانست اقدامی کند، در چنین شریاطی یک ملتی قیام کرده و شعار نه شرقی، نه غربی سر داده است؛ به تعبیر سردار سلیمانی ما ملت امام حسینیم، ما ملت شهادتیم!

امام جمعه شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: انقلابی که در سال ۵۷ دو رکن جمهوریت و اسلامیت داشت؛ امام خمینی (ره) گفتند جمهوری اسلامی، نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر! یعنی مردم باید نظر دهند، مردم باید حضور داشته باشند؛ لذا امام خمینی (ره) هم برجمهوریت و هم بر اسلامیت تاکید کردند و در مواقع مختلف هر کسی می خواست مردم را کنار بزند ولی فقیه زمان مقابل او ایستاد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری همچنین با اشاره به فتنه ۸۸ بیان داشت: در فتنه ۸۸ هم جمهوریت و هم اسلامیت نظام مورد هجمه قرار گرفت؛ به تعبیر مقام معظم رهبری فتنه سال ۸۸ یک طرح برنامه ریزی شده از ۱۵-۱۰ سال قبل به هدف براندازی جمهوری اسلامی بود؛ در این کشور می خواستند هم جمهوریت و هم اسلامیت را از بین ببرند؛ لذا مقابل رای مردم ایستادند.

وی اشاره داشت: به کسانی که نسبت به انتخابات اعتراض داشتند بارها گفته شد بیان کنید و از مجاری قانونی پیگیری کنید و این چنین نکردند؛ اصرار بر این داشتند که باید انتخابات ابطال شود! چون خود رای نیاورده بودند؛ مقام معظم رهبری مقابل اینها ایستاد و از حق مردم دفاع کرد چون رای مردم حق الناس است؛ دنبال این بودند جمهوریت نظام اسلامی را مورد هجمه قرار دهند، هم با جمهوریت و هم با اسلامیت نظام مشکل داشتند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه با تاکید بر اینکه کسانی که فتنه ۸۸ را رقم زدند اسلام را هم قبول ندارند، بیان کرد: آنها در عاشورا ۸۸ به صحنه آمدند و به عزای امام حسین (ع) اهانت کردند، بیرق عزای امام حسین (ع) را به آتش کشیدند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری همچنین افزود: مردم فهمیدند اینهایی که اهل فتنه هستند از جنس مردم نیستند وگرنه مردم ما دلداده مکتب امام حسین (ع) هستند؛ دو روز بعد از اتفاق عاشورای سال ۸۸ مردم ما حماسه آفریدند؛ در روز ۹ دی مردم باغیرت و مومن و انقلابی به صحنه آمدند و با حضور خود مشت محکمی بر دهان فتنه گران زدند و نشان دادند ملت امام حسین اند!

وی در ادامه اظهار داشت: مردم در روز ۹ دی نشان دادند اگر اعتراضی دارند که به حق است، با انقلاب و آرمان های انقلاب زاویه ندارند؛ مردم انقلاب خود را دوست دارند چون متعلق به خود مردم است؛ اگر مسئولی یک زمانی به جایگاهی برسد و خیانت کند مردم با او مشکل دارند، نه با انقلاب! وقتی مسئولی همچون سردار سلیمانی را می بینند، خبر شهادت او را می شنوند گریه کردند چون شهید سلیمانی را نمونه بارز یک انقلابی می دانستند.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه اذعان داشت: مردم نه تنها با آرمان های انقلاب قهر نیستند بلکه پیوند عمیقی با این آرمان ها دارند؛ این انقلاب مکتب امام حسین (ع) است؛ انقلاب آمده تا به مردم خدمت کند، انقلاب آمده تا مشکلات مادی و معنوی مردم حل شود؛ مشکلات وجود دارد اما هدف این است مردم تصمیم گیر انقلاب باشند، مردم زمام امور را در دست داشته باشند.

امام جمعه شهرستان فیروزکوه بیان داشت: مردم در تشییع پیکر سردار سلیمانی نشان دادند این مردم هنوز پای انقلاب هستند، در حماسه ۹ دی مردم بار دیگر ثابت کردند پای انقلاب هستند؛ امروز هم جمع شدیم تا با آرمان های انقلاب، ولی زمان تجدید بیعت کنیم و به دنیا نشان دهیم ارتباط بین امام و امت یک ارتباط وثیق است؛ هر زمان از ولایت فقیه پیروی کردیم، مسئولین هر زمان در راه ولایت بودند پیشرفت کردیم؛ در عرصه نظامی شدیدترین تحریم ها را داشتیم ولی چون ارتش و سپاه در راه ولایت بودند امروز به اوج قدرت نظامی رسیدیم؛ لذا رمز پیروزی ما پیروی از ولایت فقیه است.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطرنشان کرد: امروز با روی کار آمدن دولت سیزدهم و ریاست جمهوری آیت الله رئیسی بار دیگر بارقه های امید در دل مردم عزیز روشن شده است چرا که دولت انقلابی و جهادی روی کار آمده است؛ اگر دولت ما در مسیر آرمان های انقلاب پیش برود، با روحیه جهادی و مومنانه پیش برود قطعاً مشکلات کشور برطرف می شود؛ ما ملتی هستیم که ظرفیت های انسانی و جغرافی زیادی داریم.

وی در پایان تاکید کرد: به گفته سردار سلیمانی خطاب به مسئولین بیان می کنم ما مدیون مردم هستیم؛ این مردم انقلاب کردند و همیشه در صحنه ها حاضر بودند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا