مردم و مسئولان پاکدشت به کمک سیلزده‌های فیروزکوه شتافتند

فرماندار شهرستان پاکدشت گفت: با وجود آن که شهرستان پاکدشت خود درگیر خسارات ناشی از سیلاب‌های چند روز اخیر شده ولی به منظور یاری رساندن به مردم سیلزده فیروزکوه و کمک به پاکسازی، به این شهرستان اعزام شدند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، محسن اردستانی اظهار داشت: شهرستان پاکدشت به دلیل واقع شدن در کوهپایه‌های جنوبی رشته کوه البرز، از ۷ حوزه آبریز برخوردار است که در هنگام بارش نزولات جوی، همواره شاهد بروز برخی از سیلاب‌های طی سالیان اخیر بوده است.

وی اظهار داشت: با توجه به این که این شهرستان در حاشیه محور ترانزیتی شرق کشور موسوم به امام رضا(ع) قرار دارد، جلوگیری از بروز سیلاب در این منطقه، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است از این رو، از سال ۱۳۳۲ نقشه‌های هوایی مسیرهای سیلاب از سوی مرکز جغرافیای نیروهای مسلح تهیه شده، مسیرهایی که طی سال‌های گذشته به آن تعرض‌هایی صورت گرفته و به ویژه با خشک شدن مسیل‌ها به دلیل احداث سد ماملو، برخی از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در آن انجام شده است.

اردستانی تصریح کرد: از پنجشنبه گذشته که بارش شدید نزولات جوی در شهرستان پاکدشت آغاز شد، حجم زیادی آب به قسمت‌های جنوبی ارتفاعات و بخش‌های مرکزی و شریف‌آباد وارد شد ولی با وجود آن که موانعی در مسیر آب ایجاد گردیده بود و به دلیل پیش‌بینی‌های صورت گرفته، با وجود آبگرفتگی‌های شدید در شهرهای فرون‌آباد و شهرک صنعتی عباس‌آباد، سیلاب هیج تلفات جانی در پاکدشت به همراه نداشت.

وی گفت: در هنگام بارش نزولات جوی، سد چنداب که در حوزه استحفاضی استان سمنان قرار دارد نیز شکست و حجم زیادی آب وارد اراضی کشاروزی و روستاهای سیاه‌چشمه، قرمزتپه، علی‌آباد کوچک و عبدل‌آباد پائین و بالا شد و به تعدادی از واحدهای تولیدی شهرک صنعتی عباس‌آباد نیز خساراتی وارد گردید که با اقدامات گسترده ستاد مدیریت بحران، از بروز خسارات بیشتر جلوگیری شد.

اردستانی از وارد شدن خسارات به بیش از ۴۰ هکتار باغات، اراضی زراعی و گلخانه‌های پاکدشت خبر داد.
فرماندار پاکدشت اظهار داشت: همزمان با ورود سیلاب به شهرستان پاکدشت، در حوزه شهرستان ری و جنوب ارتفاعات موسوم به سنگتراشان نیز حجم زیادی آب وارد منطقه شد که با مدیریت صحیح، از ورود آب به محور امام رضا(ع) و مسدود شدن این مسیر ترانزیتی جلوگیری گردید.

وی با بیان این که تلاش می‌شود تا با استفاده از ظرفیت بیمه و توان و پشتیبانی استانداری، خسارات وارده جبران شود افزود: مردم و مسئولان شهرستان پاکدشت با وجود آن که خود درگیر مقابله با اثرات ناشی از سیلاب بودند ولی به منظور همراهی با مردم سیلزده فیروزکوه و روستای مزداران و به عنوان یکی از شهرستان‌های معین این منطقه، کمک‌های لجستیکی و نیروی انسانی و امدادی خود را به این منطقه اعزام کردند.

نمایند دولت در شهرستان پاکدشت گفت: به منظور امدادرسانی به مناطق سیلزده فیروزکوه، شهرداری پاکدشت ۳ دستگاه کامیون، یک دستگاه بیل مکانیکی بزرگ و نیروهای ماهر خود را به منظور امداد رسانی به این شهرستان اعزام کرده است.

وی گفت: علاوه بر این، شهرداری‌های سه گانه پاکدشت، شریف‌آباد و فرون‌آباد و بخشداری‌های مرکزی و شریف‌آباد  دهیاری‌های تابعه نیز نسبت به تهیه و ارسال مواد غذایی، آب و نان اقدام کرده‌اند.
اردستانی تصریح کرد: از نخستین روز آغاز سیلاب در فیروزکوه، هلال احمر شهرستان پاکدشت با اعزام ۳۰ نفر امدادگر در قالب ۶ تیم عملیاتی امداد و نجات به همراه ۳۰ دست ست تجهیزات تخصصی به یاری سیلزدگان شتافتند.

وی همچنین از ارسال ۶۰۰ تخته پتو، ۳ دستگاه خودروی عملیاتی و ارسال ۳۰ بسته غذای ۷۲ ساعته به عنوان دیگر اقلام ارسالی از سوی هلال احمر پاکدشت یاد کرد.

پاکدشت با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در ۲۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا