حجت الاسلام حیدری:

مسئولیت امانت الهی است و باید به اهل آن سپرده شود/دولت و مجلس به مسئله خودرو ورود جدی بکنند و جلوی ظلم را بگیرند

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: شرط پذیرش مسئولیت، داشتن اهلیت است؛ منظور از اهلیت، دو شرط “تعهد و دست پاکی” و “تخصص و کاربلدی” است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته شهرستان، گفت: چهار اصل مهم در انتخاب همسر، “دینداری و ایمان”، “خوش اخلاقی”، “اصالت خانوادگی” و “عاقل و فهیم بودن” است.

امام جمعه فیروزکوه افزود: معیارهای دیگر مثل زیبایی در درجه بعدی اهمیت است و بستگی به سلیقه افراد دارد؛ در معیارهای انتخاب همسر، نباید خیلی سختگیری کرد، چرا که همیشه نقص در انسان وجود دارد.

حجت الاسلام حیدری اذعان داشت: مادران و همسران شهدا، هم بخاطر صبر و فداکاری و هم بخاطر انتساب به شهدا احترام زیادی دارند.

وی خاطر نشان کرد: همسران شهدایی که ازدواج کرده اند، هم باید احترام کرد، چرا که بخاطر اسلام و کشور عزیزان خود را تقدیم کرده اند و به شهدا انتساب دارند.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه در ادامه بیان داشت: آیا اینکه قیمت خودرو بالا می‌رود و از کیفیت خودرو کاسته می‌شود، ظلم در حق مردم نیست؟ آیا بازی با جان مردم نیست؟ چه نهادی باید جلوی این ظلم را بگیرد؟ نهادهای نظارتی کجا هستند؟ دولت و مجلس به مسئله خودرو ورود جدی بکنند و جلوی ظلم را بگیرند.

حجت الاسلام حیدری گفت: تعامل ایران با چین و روسیه با رعایت سه اصل “عزت، حکمت و مصلحت” است و منافاتی با شعار “نه شرقی و نه غربی” ندارد؛ زیرا منظور از این شعار، عدم وابستگی و سلطه پذیری است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: مسئولیت امانت الهی است و باید به اهل آن سپرده شود؛ شرط پذیرش مسئولیت، داشتن اهلیت است؛ منظور از اهلیت، دو شرط “تعهد و دست پاکی” و “تخصص و کاربلدی” است.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولی، شایستگی منصبی را ندارد، چه در سطح کلان و چه شهرستان، نباید اغماض شود.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اظهار داشت: تا زمانی که مسئولین شایسته در همه سطوح، بر سر کار نیایند، مشکلات کشور برطرف نخواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا