امام جمعه فیروزکوه:

مشکل این است که دشمن را نمی شناسیم و به آن اعتماد می کنیم/ پذیرش FATF خلافِ عقلانیت و تدبیر است

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: با پذیرش FATF، دشمنان به دنبال این هستند که عمق راهبردی و نفوذ منطقه ای ایران را از بین ببرند، آن ها می خواهند با این طرح، ارتباط ایران را با گروه ها و جریان های مقاومت قطع کنند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های نماز عبادی_سیاسی جمعه این هفته گفت: راه سعادتِ دنیا و آخرت ما در رعایت تقوای الهی است، راهِ بندگی خداوند و اهل تقوای الهی بودن، اصلاح سبک زندگی ما است، نمی شود که انسان به سبک غرب زندگی کند و از طرفی بخواهد دستورات اسلامی را رعایت کند.

وی درباره اصلاح سبک زندگی بیان داشت: یکی از تاکیدات مهم اسلام در زمینه اصلاح سبک زندگی این است که انسان مومن اهل تفکر شود، انسانی که فکر نمی‌کند مرتب گناه کرده و عاقبت، پشیمان می شود.

این مقام مسئول درباره انتخابات ۱۴۰۰ عنوان کرد: کسانی که می خواهند کاندیدا انتخابات شوند، قبل از احساس مسئولیت، فکر کنند آیا شایسته این کار هستند یا خیر!؛ انسان زود احساس تکلیف نکند، برای خدمت کردن عرصه های زیادی وجود دارد، نه اینکه فقط شورا باشد.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه با اشاره به سالروز یوم الله قیام خونین مردم قم، برای دفاع از مرجعیت، اظهار داشت: یکی از درس های مهم یوم الله ۱۹ دی، حضور به موقع مردم انقلابی در صحنه است؛ خصوصیت بسیجی همین است، مانند طرح شهید سلیمانی که امروزه به همت بسیجِ قهرمان اجرا می شود، الحمدلله با اجرای این طرح شاهد بودیم که آمار فوتی های کرونا کاهش پیدا کرده است.

وی درباره غنی سازی بیست درصد اورانیوم گفت: ما حمایت خود را از غنی‌سازی ۲۰ درصد اورانیوم، که در راستای طرح انقلابی مجلس، طرح نُه ماده ای اقدام راهبردی ایران در رفع تحریم ها است، اعلام می کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: دولت‌های اروپایی بدانند ملت ایران ملت امام حسین (ع) و ملت ” هَیهَاتَ مِنَّا الذِّلَّه” است، بدانند هرگونه تهدید و فشار علیه ملت قهرمان ایران، نتیجه معکوس دارد و سرعت ایران را برای برداشتن گام های بیشتر، عملی خواهد کرد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به طرح FATF گفت: با توجه به اینکه این طرح قبلاً در مجلس رای نیاورد و همچنین بعد از انتقال آن به مجمع تشخیص مصلحت نظام و مسکوت ماندن طرح در آنجا، اخیراً ریاست محترم جمهور برای رهبر انقلاب نامه ای نوشت که مجدد این طرح در مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی شود، مقام معظم رهبری با بررسی دوباره این طرح موافقت کردند نه با خودِ طرح.

وی با اشاره به کسانی که موافق پیوستن ایران به طرح FATF هستند عنوان کرد: این افراد می‌گویند ما برای پیوستن به این طرح شرط تحفظ می گذاریم و اگر بعداً به مشکل برخوردیم از این طرح خارج می شویم.

نماینده ولی فقیه در فیروزکوه، خاطر نشان کرد: اِشکال و آفت اول طرح FATF این است که اگر ما به این طرح بپیوندیم اقتصادِ کشور ایران در گِروگانِ غربی ها قرار می گیرد، یعنی اَسرار اقتصادی ما باید برای غربی ها مشخص باشد و این امر باعث می شود تا گرفتار تحریم شویم و نتوانیم تحریم را دور بزنیم،به عبارتی تحریم ها علیه ما هوشمند می شود.

وی افزود: در حال حاضر که وارد طرح FATF نشدید کشور را تحریم کردند و از شما بهانه دارند، آن وقت اگر بخواهید از طرح خارج شوید بهانه غربی ها مضاعف خواهد شد.

این مقام مسئول تصریح کرد: بعضی ها می گویند باید از این طریق مشکلات اقتصادی ایران برطرف شود، سوالِ ما این است که مگر قرار نبود برجام مشکلات اقتصادی ما را برطرف کند و رئیس جمهور محترم نفرمود که با برجام همه تحریم ها برداشته می شود؟.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری عنوان کرد: اگر قرار بود به حرف غربی ها اعتماد کنیم باید با برجام مشکلات حل میشد، مشکل این است که ما دشمن را نمی شناسیم و به دشمن اعتماد می کنیم؛ دشمنان تعریف ما را قبول ندارند، دشمنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ما و شهدای عزیزمان مانند سردار سلیمانی را تروریست می دانند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: با پذیرش FATF، دشمنان به دنبال این هستند که عمق راهبردی و نفوذ منطقه ای ایران را از بین ببرند، آن ها می خواهند با این طرح، ارتباط ایران را با گروه ها و جریان های مقاومت قطع کنند، زیرا می دانند ایران امروزه به حمدالله دارای یک عمق راهبردی و نفوذ منطقه ای است؛ پذیرش FATF خلافِ عقلانیت و تدبیر است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا