امام جمعه فیروزکوه:

“مطالبه آرمان‌های اصیل انقلاب” و “تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی” دو انتظار اساسی از جنبش‌های دانشجویی است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: نقش دانشجویان و جوانان در گام دوم انقلاب، نقش مهمی است؛ اگر مکتب انقلاب اسلامی توسط دانشجویان به درستی تبیین شود، مردم به انقلاب دلگرم تر می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حیدری امام جمعه شهرستان فیروزکوه در خطبه‌های عبادی_سیاسی نمازجمعه این هفته، گفت: خانواده مهمترین رکن جامعه ایمانی است و رشد و تعالی جامعه در گرو قوام و استحکام خانواده است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه اذعان داشت: محبوب ترین و عزیزترین بنا در اسلام، بنای خانواده است و با فضیلت ترین وساطت گری در امر ازدواج است.

حجت الاسلام حیدری افزود: اگر دختر و پسر مؤمنی می‌شناسید، به هم معرفی کنید تا بعد از تحقیق، با هم ازدواج کنند؛ خداوند متعال در قرآن وعده داده که اگر کسی ازدواج کند او را بی نیاز گرداند.

وی خاطر نشان کرد: پدران و مادران نباید با بهانه جلوی امر ازدواج را بگیرند. مهم اخلاق و دینداری فرد است.

امام جمعه فیروزکوه در ادامه گفت: مطالبه آرمان های اصیل انقلاب و تلاش برای تحقق تمدن نوین اسلامی دو انتظار اساسی از جنبش های دانشجویی است.

وی با اشاره به نقش دانشجویان و جوانان در گام دوم انقلاب، بیان داشت: نقش دانشجویان و جوانان در گام دوم انقلاب، نقش مهمی است؛ اگر مکتب انقلاب اسلامی توسط دانشجویان به درستی تبیین شود، مردم به انقلاب دلگرم تر می‌شوند.

حجت الاسلام حیدری در ادامه اظهار داشت: محبوبیت مسئولان انقلابی همچون رهبر معظم انقلاب، شهید سلیمانی و آقای رئیسی نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی هنوز زنده است، ناراحتی و گلایه مردم از عملکرد برخی مسئولان غیر انقلابی است.

خطیب نمازجمعه فیروزکوه درخصوص مذاکره تصریح کرد: برخی می‌گویند اگر مذاکره بد بود چرا دولت انقلابی مذاکره می‌کند؟ در حالی که مذاکره در این دولت از جهت هدف و روش با دولت قبل فرق دارد.

وی افزود: در دولت سیزدهم، مذاکره اولویت اول نیست بلکه اولویت اقتصاد مقاومتی و خنثی کردن تحریم ها است؛ البته اگر تحریم ها رفع شود، خوب است ولی اقتصاد را به مذاکره گره نمیزنیم.

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: اروپایی ها تلاش می‌کنند این مذاکرات را در امتداد برجام و حول مسائل هسته ای نشان دهند، در حالی که از نگاه جمهوری اسلامی، الان وقت عمل به تعهد است و مذاکره برای رفع تحریم ها و راستی آزمایی است.

وی اظهار داشت: روش مذاکره و روابط خارجی جمهوری اسلامی بر اساس سه اصل “عزت، حکمت و مصلحت” خواهد بود.

امام جمعه فیروزکوه درباره انتصاب شهردار جدید شهرستان فیروزکوه گفت: انتصاب شهردار جدید فیروزکوه، جناب آقای مهندس صادقی را تبریک می‌گوییم؛ از ایشان انتظار داریم با برنامه ریزی در مساجد محلات بین مردم حاضر شوند و از نزدیک دغدغه‌های مردم را بشنوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا