معرفی کتاب پنج جلدی تاریخ فیروزکوه به روایت خلیل الله بهزاد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه از معرفی کتاب پنج جلدی تاریخ فیروزکوه به روایت خلیل الله بهزاد خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید حسن حسینی، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه از معرفی کتاب پنج جلدی تاریخ فیروزکوه به روایت خلیل الله بهزاد خبر داد و تصریح کرد: به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه و با همکاری اداره امور کتابخانه های شهرستان روایت تاریخ فیروزکوه به صورت مجازی برگزار شد.

وی در ادامه اذعان داشت: این برنامه با همکاری اداره امور کتابخانه های شهرستان و با حضور نویسنده کتاب تاریخ فیروزکوه و دیگر علاقمندان به صورت مجازی و با هدف معرفی بیشتر تاریخ فیروزکوه این کهن شهر استان تهران و همچنین معرفی مولفین شهرستان برگزار شد.

حسینی همچنین با اشاره به این که هر کدام از کتاب های فرهنگی و تاریخی فیروزکوه آینه ای شفاف برای علاقمندان خواهد بود، خاطر نشان کرد: پرداختن به فرهنگ تاریخی یک منطقه، وکاوی و بازنمایی از اصالت ها و ارزش های جامعه ای است که در خلال روزگاران با باورهای بومی خویش زیسته اند و دفتری آراسته از گوهری راستین را به آیندگان سپرده اند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی فیروزکوه با تاکید بر این که تاریخ کهن دیار فیروزکوه تشابهات زیادی به لحاظ فرهنگی به طبرستان دارد، بیان داشت: بر این اساس تاریخ فیروزکوه نیاز به واکاوی دقیق و مستند تاریخی داشت که خوشبختانه بخشی مهمی از آن به قلم نویسنده توانمند، خلیل الله بهزاد تحقق یافته است.

شایان ذکر است خلیل الله بهزاد از مولفین شهرستان که تاکنون کتاب های سیری در آداب و رسوم مردم فیروزکوه در سده گذشته، سیری در طبرستان و تاریخ فیروزکوه، نخبگان فیروزکوه و فیروزکوه از دیدگاه سیاحان، فرازهایی از تاریخ مازندران پس از اسلام، سیری در گویش مردم فیروزکوه را به چاب رسانده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا