امام جمعه فیروزکوه:

مقدمه فتح قله های اقتصادی و سیاسی و فرهنگی، حضور چشمگیر ما در فتح المبین انتخابات است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: مقدمه بیت المقدس فتح المبین ها بود، امروز هم همین طور است اگر می خواهیم در عرصه های سیاسی و فرهنگی خرمشهر ها را آزاد کنیم باید فتح المبین های انتخاباتی انجام دهیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری، امام جمعه شهرستان فیروزکوه، در خطبه های این هفته نماز عبادی-سیاسی جمعه با توصیه نمازگزاران به تقوای الهی تصریح کرد: خوشا به حال کسانی که در فرصت دنیا بهره لازم را می برند و با بندگی خدا، عاقبت خود را در آخرت می خرند؛ بهترین و با فضیلت ترین عبادت ها سخت ترین آنهاست؛ قطعاً خداوند تحمل سختی ها را ذخیره لحظاتی می کند که بسیار نیازمند هستید.

وی در ادامه افزود: یکی از مهم ترین توصیه های نماز جمعه توصیه به امر تقواست؛ مهم ترین وصیت اولیای خدا و انبیاء الهی دعوت به تقوا بود؛ کلید بهشت تقواست؛ تقوا به معنای ساده بدین معناست که تلاش کنیم گناه نکنیم، تلاش کنیم در زندگی خود بندگی کنیم، تلاش کنیم خطا نداشته باشیم.

خطیب نماز جمعه شهرستان فیروزکوه با اشاره به این که تلاش می کنیم خطاهای ما در زندگی کم باشد، اذعان داشت: علت گرفتاری ما در خطا و اشتباه چیست؟ در روایت بیان شده است ریشه و اساس خطاهای ما در زندگی حب دنیا است؛ انسان وقتی دنیادوستی می کند مبتلا به گناه می شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان داشت: اگر کسی حقیقت دنیا را بشناسد و بداند دنیا محل گذر است، به تدریج حب دنیا کم می شود؛ دنیا وسیله ای برای آخرت است؛ اگر همواره به خود توجه دهیم، یاد مرگ کنیم و بدانیم قرار است از دنیا برویم حب دنیا کم می شود.

وی ادامه داد: یکی از اصحاب از پیامبر (ص) پرسید زیرک ترین مردم چه کسی است، رسول خدا فرمود زیرک ترین مردم کسی است که زیاد یاد مرگ می کند و خود را برای مرگ آماده می سازد.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری با اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر گفت: حضرت امام (ره) فرمودند “خرمشهر را خدا آزاد کرد”، حضرت امام نه آن وقتی که خرمشهر توسط رژیم بعثی اِشغال شد مایوس شدند و نه آن وقتی که خرمشهر آزاد شد به خود مغرور؛ ایشان به ما آموختند که بدانیم همه کاره خداوند است.

وی تصریح کرد: ما نیز در عرصه های مختلف باید همینطور باشیم، اگر ما اهل خدا و صبر و استقامت باشیم و اگر به وعده های الهی باور داشته باشیم نصرت الهی شامل حال ما می شود و خرمشهر ها را آزاد خواهیم کرد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: مقام معظم رهبری هم یک جمله راهبردی داشتند که فرمودند “خرمشهرها در پیش است البته نه در میدان جنگ نظامی بلکه در میدانی که از جنگ نظامی هم سخت تر است”؛ ما باید در عرصه های اقتصادی سیاسی فرهنگی خود را برای فتح خرمشهر ها آماده کنیم.

وی خاطر نشان کرد: مقدمه بیت المقدس فتح المبین ها بود، امروز هم همین طور است اگر می خواهیم در عرصه های سیاسی و فرهنگی خرمشهر ها را آزاد کنیم باید فتح المبین های انتخاباتی انجام دهیم، مقدمه فتح قله های اقتصادی و سیاسی این است که ما در فتح المبین انتخاباتی حضور چشمگیر داشته باشیم و پیروز شویم.

حجت الاسلام و المسلمین حیدری اظهار داشت: لذا حضور باشکوه مردم در پای صندوق های رای و انتخاب اصلح ان شاءالله فتح المبین می شود، همه ما نسبت به این مسئله وظیفه داریم البته باید درست عمل کنیم، نه بی تفاوت بودن خوب است و نه مجادله و جر و بحث سیاسی، ما باید مردم را قانع و برای آنها خیرخواهی کنیم؛ همه شما بزرگواران با زبانی نرم و با اخلاق خوب و بیان قاطع و مستدل و با تحریک احساسات سعی کنید افرادی را که نمی خواهند در انتخابات شرکت کنند را راضی کنید.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه تصریح کرد: به نظر ما بهترین راه این است که ۸ شروطی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند را به مردم بگوییم، ما به چنین رئیس جمهوری نیاز داریم نه کسانی که به دنبال دعواهای سیاسی و دوقطبی سازی هستند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: در حقیقت انتخابات ما باید نماد وحدت ملّی شود، حضرت امام رحمت الله علیه فرمودند رمز پیروزی انقلاب ما وحدت کلمه بود و رمز بقای انقلاب ما هم وحدت کلمه است، بزرگترین ضربه به انقلاب بحث تفرقه و دوقطبی سازی ها است، دشمنان به دنبال همین هستند؛ جریان انقلاب و دلسوزان انقلاب باید به دنبال وحدت کلمه و ایجاد وحدت و الفت میان همه مردم باشند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان داشت: امروز روزِ جشن مقاومت فلسطین است، امروز بعد از ۱۱ روز انتفاضه موشکی و دفاع مقدس فلسطینی ها ما شاهد پیروزی جریان مقاومت هستیم؛ مقام معظم رهبری در بخشی مهم از سخنان خود در روز جهانی قدس در سال جاری، گفتند “فلسطینی‌ها چه در غزه و چه در قدس و کرانه باختری و چه در سرزمین های اِشغالی، و چه در اردوگاه ها همه یک واحد را تشکیل می دهند و باید راهبرد به هم پیوستگی را در پیش بگیرند‌”.

وی افزود: مقام معظم رهبری مردم فلسطین را به راهبرد تلاحم دعوت کردند زیرا در طول این سالها یکی از مشکلات جریان مقاومت این بود که اینها از هم گسستگی داشتند، مردم غزه، مردم قدس و مردم کرانه باختری از هم جدا بودند و جریان های سیاسی آنها با هم اختلاف داشتند و بیشترِ بار هم بر سر مردم غزه بود، لذا جریان مقاومت پیش نمیرفت، اما با این سخنان مقام معظم رهبری یک وحدت ۱۴ میلیونی میان مردم فلسطین اتفاق افتاد و نتیجه آن را در انتفاضه اخیر دیدیم که چه وحدتی حاصل شد.

خطیب نماز جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: اگر شاهد این هستیم که از لبنان و سوریه علیه سرزمین های اِشغالی حمله انجام می شد به خاطر این بود که مردم فلسطین که در آن دو منطقه هم بودند پای کار آمدند، اینها باعث شد که یک حرکت عظیمی اتفاق بیفتد و رژیم اشغالگر صهیونیستی واقعاً به چالش افتاد.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تصریح کرد: در این اقدام برای اولین بار چندین اتفاق مهم رخ داد، برای اولین بار حجم بی‌سابقه‌‌ای از موشکها به سرزمینهای اِشغالی پرتاب شد که در جریان جنگ ۲۲ روزه حدود ۴۰۹ راکد و موشک پرتاب کردند اما در عملیات اخیر فقط در بیست دقیقه ۳۰۰ موشک پرتاب کردند، برای اولین بار همه مردم فلسطین به صحنه آمدند، برای اولین بار بخشی از توان موشکی و پهپادی مقاومت فلسطین رونمایی شد، دو سوم خاک سرزمین اشغالی زیر آتش قرار گرفت، علیرغم تبلیغاتی که صهیونیست ها داشتند همه جهان برای دفاع از مردم فلسطین به صحنه آمدند.

وی بیان داشت: علیرغم همه سانسور های خبری که داشتند حدود دو و نیم میلیون نفر از مردم اسرائیل در پناهگاه ها بودند و واقعاً به چالش کشیده شده بودند و امروز هم شاهد این بودیم که آنها آتش بس را قبول کردند و شکست ننگین خود را پذیرفتند.

امام جمعه فیروزکوه گفت: به فضل الهی شاهد پیروزی جریان مقاومت بودیم و علیرغم کمک آمریکا و آن جریان رسانه‌ای استکبار چنین اتفاق های مهمی افتاد، ان شاءالله به زودی زود و به فضل الهی گام بزرگتری در جهت از بین رفتن اسرائیل برداشته خواهد شد و رژیم غاصب اسرائیل از صفحه روزگار محو خواهد شد‌.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا