مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی فیروزکوه:

مهارت «نه گفتن»، خودخواهی نیست

مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه گفت: نه گفتن موجب کاهش استرس فرد می شود؛ سنگینی بار مسئولیت امری فردی است؛ تنها فرد می داند چه مقدار مسئولیت برای او کافی است و نباید بیشتر از آن را قبول کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محمدخانی، مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی شهرستان فیروزکوه در خصوص مهارت نه گفتن گفت: نه گفتن موجب کاهش استرس فرد می شود؛ سنگینی بار مسئولیت امری فردی است؛ تنها فرد می داند چه مقدار مسئولیت برای او کافی است و نباید بیشتر از آن را قبول کند.

وی در ادامه با تاکید بر این که نه گفتن، خودخواهی نیست، اذعان داشت: وقتی وظیفه جدیدی را نمی پذیرید به این معنی است که مسئولیت هایی که در حال حاضر به عهده دارید برایتان اهمیت دارد و نمی خواهید در انجام آنها کوتاهی کنید.

مشاور و مددکار اجتماعی فرماندهی انتظامی فیروزکوه با اشاره به این که با نه گفتن فرصت پیدا میکنید علایق و کارهای جدیدی را دنبال کنید، تصریح کرد: مهارت نه گفتن می تواند دریچه ای برای انجام کارهای جدید باشد؛ این که همیشه کاری را انجام می داده اید دلیل نمی شود برای همیشه آن را انجام دهید.

محمدخانی در پایان تاکید کرد: این مهارت باعث می شود راه را به روی فرد دیگری باز کنید؛ ممکن است افراد دیگر نتوانند همانند شما عمل کنند اما اشکالی ندارد، در نهایت راه خود را پیدا می کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا