موج سواران وطنی در تنش برگزاری مراسم عزاداری محرم

اندکی به محرم مانده و عزاداران واقعی و موج سواران وطنی هنوز در تنش برگزاری مراسم عزاداری هستند اما تکلیف عزاداران واقعی سید الشهدا (ع) و یارانشان را ولی امر مسلمین جهان مشخص کردند: «عمل به آنچه کارشناسان ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور دهند».

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، اندکی به محرم مانده و عزاداران واقعی و موج سواران وطنی هنوز در تنش برگزاری مراسم عزاداری محرم هستند اما تکلیف عزاداران واقعی سید الشهدا (ع) و یارانشان را ولی امر مسلمین جهان مشخص کردند: «عمل به آنچه کارشناسان ستاد ملی مبارزه با کرونا دستور دهند».

روی صحبت ما با دو گروه است:

۱)موج سواران و بهره برداران سیاسی همیشه در صحنه

۲)افراطیون بی بهره از عقلانیت مذهبی

گروه اول را مکرراً در وضعیت مختلف دیده ایم. روزی نگران جان مردم اند، روز دیگر از تروریست های آدم کش حمایت می کنند، شبی نگران بیمار شدن مردم در مراسم عزاداری محرم هستند، فردا شبش در مجتمع های تجاری لوکس تهران که مالامال از جمعیت است، پرسه می زنند.

این گروه نانشان را در این تناقضات بدست می آورند. دیده و مطرح شدن به هر قیمتی، حتی نوشتن مطالب انتقادی خطاب به سیدالشهدا (ع) که عالمی مات و مبهوت آزادگی و شجاعت ایشان هستند.

اما مردم ما این عده را خوب می شناسند. مردم ما می دانند که این شبه روشنفکرهای موج سوار ثبات ندارند و سخنانشان نیز اعتباری ندارد.

این گروه هیچگاه به تناقضاتی که مردم از آن ها دیده اند پاسخ نداده اند.

مردم می خواهند بدانند چرا نگران شلوغی پاساژها، رستوران ها، پارک ها و تفرجگاه ها نیستید؟ کرونا فقط در مسجد و مراسم عزاداری وجود دارد!؟

حرف و ادعای شما به هیچ عنوان باور پذیر نیست.

اما در آن طرف ماجرا گروهی قرار دارند که همیشه خود را یک قدم جلوتر از ولی امرشان نشان می دهند و هیچگاه نمی خواهند عقلانیت مذهبی را سرمشق خود قرار دهند.

دارالشفاء بودن عتبه مقدس اهل بیت و هیئات مذهبی غیرقابل انکار است اما دلیلی بر رعایت نکردن پروتکل های بهداشتی و حفاظت از جان در برابر بیماری نیست.

خطر و فراگیری شدید این بیماری را همگان درک کرده اند و از دست رفتن هموطنان و شاید اقوام دور و نزدیکشان را دیده اند. پس باید عزاداران حقیقی امام حسین (ع) تمامی نکات و پروتکل های بهداشتی را رعایت کرده تا هم با شکوه سابق این مراسم برگزار شود و هم هیچ هموطن عزیزی از این بیماری آسیب نبیند و هیچ فرزندی داغ پدر یا مادر پرستار یا پزشکش را نبیند.

به خودمان و کادر درمان عزیزمان رحم کنیم و نشان دهیم عزادار حضرت اباعبدالله (ع) شور و شعور حسینی را توامان داراست.

قطعاً از ستاد ملی مبارزه با کرونا توقع می رود که شرایط و ضوابط این مراسم را مشخص کند و به درستی بر آن نظارت کند تا بی برنامگی هایی مانند روز عرفه را شاهد نباشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا