رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه خبر داد؛

نصب دستگاه سنجش آلودگی هوای فیروزکوه در آینده‌ای نزدیک

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه گفت: در آینده ای نزدیک دستگاه سنجش آلودگی هوا در شهر فیروزکوه نصب می شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، داریوش فرخی اظهار کرد: براساس آخرین رایزنی ها و تامین اعتبارات مورد نیاز امکان نصب دستگاه سنجش آلودگی شهر فیروزکوه در روز هوای پاک وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه شهر فیروزکوه در کمیته اضطرار استان تهران مستثنی محسوب می شود، افزود: نصب دستگاه سنجش آلودگی در این شهر آرامش خاطر مردم را به دنبال‌ خواهد داشت‌.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه ادامه داد: در حال حاضر سنجش آلودگی هوا در این شهر مانند کلان شهر ها انجام نشده و تنها به صورت چشمی انجام می شود.

فرخی خاطرنشان کرد: اداره کل محیط زیست استان تهران درخواست ادره محیط زیست شهر فیروزکوه را مبنی بر تامین دستگاه سنجش آلودگی هوا را تصویب و در دستور کار خود قرار داده و اعتبارات لازم به این منظور تامین شده است.

وی تاکید کرد: صحبتهای های لازم با شهرداری فیروزکوه به منظور همکاری با اداره محیط زیست این شهر برای جانمایی صحیح نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا انجام شده است.

رئیس اداره محیط زیست فیروزکوه تصریح کرد: با نصب دستگاه و راه اندازی سامانه سنجش آلودگی هوا در شهر فیروزکوه پایش وضعیت شاخص هوا به صورت آنلاین و لحظه ای امکان پذیر می شود.

فرخی: وجود کارخانه‌هایی چون سیمان، کارخانه های آهک و تامین ماسه فیروزکوه را به شهری صنعتی تبدیل کرده و این خود ضرورت نصب دستگاه سنجش آلودگی هوا در این شهر را دوچندان می کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر دو کارخانه سیمان شهر فیروزکوه به سیستم پالایش آنلاین مجهز هستند و اخطاریه برای دو کارخانه آهک و تامین ماسه نیز به منظور تسریع در نصب این سیستم صادر شده است.

گفتنی است، شهرستان فیروزکوه در منتهی الیه شمال شرقی استان تهران و در طول جغرافیایی ۵۲:۴۶ و عرض جغرافیایی ۳۵:۲۸ واقع و این شهرستان از شمال و شرق به استان مازندران، از جنوب و جنوب شرقی به استان سمنان و از غرب به شهرستان دماوند محدود شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا