امام جمعه فیروزکوه:

نظام اسلامی را باید با شهدا و امثال شهید سلیمانی ها شناخت

حجت الاسلام والمسلمین حیدری گفت: هر چه قدر هم اجناس در بازار فراوان باشد، اگر گران باشد فردی که کم درآمد است نمی تواند آن کالا را تهیه کند؛ مردم ما می‌دانند و انقلاب خود را با چند مسئول جاهل و خائن نمی‌شناسند، نظام اسلامی را باید با شهدا و امثال شهید سلیمانی ها شناخت.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حیدری امام جمعه فیروزکوه در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته، ضمن دعوت همگان به تقوای الهی، گفت: برای اینکه اهل تقوا باشیم سبک زندگی ما باید اسلامی باشد، یکی دیگر از اصول مهم سبک زندگی اسلامی این است که انسان همیشه خدا را ناظر بداند، کسی که خدا را ناظر نمی داند، گناه می کند.

این مقام مسئول افزود: امام حسین (ع) به فردی که گناهکار بود و به منظور شنیدن موعظه ای از حضرت، نزد ایشان رفت، فرمودند “پنج کار انجام بده و سپس هر چه مى‌خواهى گناه کن، اوّل رزق و روزى خدا را نخور، دوم از ولایت خدا خارج بشو، سوم جایى را پیدا کن که خدا تو را نبیند، چهارم وقتى حضرت عزرائیل براى قبض روح تو مى‌آید او را از خودت دور ساز و پنجم وقتى مالک دوزخ تو را وارد جهنّم مى‌کند، اگر مى‌توانى وارد نشو، آنگاه هر چه مى‌خواهى گناه کن”.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، در ادامه تصریح کرد: یکی از بزرگ ترین دغدغه های مقام معظم رهبری (مد ظله العلی)، بحث گرانی و سختی معیشت مردم است، حضرت آقا از این موضوع گلایه مند و ناراحت هستند؛ چرا باید امروزه انقدر گرانی ها و مشکلات معیشتی بر مردم فشار بیاورد؟ دولت مردان ما باید تدبیر کنند.

وی خاطر نشان کرد: اجناس و همه نیازمندی ها در کشور فراوان است اما متاسفانه گران می باشد، بعضی مسئولین در رسانه می گویند “مردم نگران نباشند، کالا ها به اندازه کافی است”، بنده عرض میکنم که نگرانی مردم بابت وجود کالا ها نیست بلکه نگرانی مردم بابت گرانی کالا ها است، این موضوع برای شخص سرمایه داری که در این کشور زندگی می کند مسئله ای نیست و اگر اجناس گران باشد، او هم قیمت را افزایش می دهد، اما همانطور که امام علی (ع) فرمودند، هوای قشر محروم جامعه را داشته باشید.

این مقام مسئول بیان داشت: هر چه قدر هم اجناس در بازار فراوان باشد، اگر گران باشد فردی که کم درآمد است نمی تواند آن کالا را تهیه کند؛ دست دلال ها را کوتاه کنید، باغدار و تولید کننده عزیز ما با آن همه زحمت، کالا را ارزان عرضه می کند اما عده ای دلالِ گرگ صفت کالا را با قیمت های گزاف به دست مردم می رسانند، برای این مسائل باید تدبیر شود.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری تاکید کرد: در همین شهرستان فیروزکوه انتظار داریم مسئولین تدبیر کنند و نگذارند اجناس با قیمت های گران به دست مردم برسد؛ به اذعان کارشناسان مومن و خبره اقتصادی گرانی ها راهِ علاج دارد، مقام معظم رهبری هم که سابقه ریاست جمهوری دارند و هم به مسائل کشور آگاه هستند و نظرات کارشناسانه می دهند بارها راه حل ارائه کردند.

وی اظهار داشت: اگر ادعا داریم که باید انتخابات باشکوهی داشته باشیم، راهِ برگزاری انتخابات باشکوه این است که مردم رضایت مند باشند، مسئولینِ ما برای برگزاری انتخاباتی باشکوه نیازی نیست نگران حضور مردم در انتخابات باشند بلکه نگران عملکرد و کارآمدی خود باشند.

امام جمعه فیروزکوه گفت: مردم ثابت کردند که هوایِ انقلاب را دارند، مردم دلداده انقلاب خود و قدردان مسئولی که در این نظام خدمت می کند، هستند، همانطور که مردم می دانستند که شهید سلیمانی بزرگوار خادم آنها است، شاهد آن بودید که مردم چطور در تشییع پیکر مطهر شهید سلیمانی شرکت کردند، آیا این مردم با انقلاب قهر کردند؟

حجت الاسلام والمسلمین حیدری خاطر نشان کرد: شهید سلیمانی مظهر یک انسان انقلابی، مومن، حزب اللهی و ولایت مدار بود که میلیون ها نفر در مراسم تشییع پیکر این بزرگ مرد و مرد میدان، شرکت کردند، مردم نشان دادند که با انقلاب قهر نیستند بلکه با آن مسئولی که تنبل، جاهل و خیانت کار است قهر هستند.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به نزدیک شدن به شب عید گفت: مسئولین کشور وظایفی دارند و باید مراقبت کرده و گرانی را مهار کنند، همچنین مسئولین شهرستان هم وظایفی دارند، بنده بارها عرض کردم و از مسئولین شهرستان فیروزکوه استدعا دارم که تدبیر و ساز و کاری تهیه کنند تا آن محصولات و نیازمندی های مردم با قیمت مناسب به دست آنها برسد، پیگیر این موضوع هستم و ان شاءالله مسئولین هم به درستی به وظایف خود عمل کنند.

وی با اشاره به عقب نشینی طلبکارانه اروپا که در هفته گذشته اتفاق افتاد، بیان داشت: اروپا فریب کار به دنبال این بودند که قطعنامه ضد ایرانی را در شورای حُکام مصوب کنند اما عقب نشینی کردند؛ ما تردیدی نداریم که این عقب نشینی آنها بیش از آنکه محصول دیپلماسی باشد، نتیجه گفتمان مقاومت بود.

نماینده ولی فقیه در شهرستان فیروزکوه، تصریح کرد: وقتی مجلس انقلابی ما با آن طرح راهبردی خود وارد میدان شد و نشان داد که مقتدرانه نمیگذارد که تحریم ها افزایش یابد و باز هم اروپایی ها ما را فریب دهند، آنها فهمیدند که وحدتی در کشور ایران حاکم است و به حمدالله گفتمان مقاومت باعث شد که آنها عقب نشینی کنند.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری بیان داشت: البته مسئولین ما باید توجه داشته باشند که اگر ساده انگاری باشد و بخواهیم این طور فکر کنیم که اروپایی ها از مواضع خود عقب‌نشینی کردند، خیر اینطور نیست، در نگاه ما اروپایی ها هم دشمن ما هستند؛ در حقیقت ایران هسته‌ای و قوی کابوس اروپا و آمریکا است، لذا مسئولین ما باید بیدار و توجه داشته باشند.

امام جمعه فیروزکوه اذعان داشت: به هرحال اروپا قبل از این، در زمان ریاست جمهوری ترامپ به عنوان میانجی و حامی برجام مطرح بود اما با روی کار آمدن بایدن و یک انعطاف ظاهری که رئیس جمهور آمریکا نشان داد، ممکن است اروپایی ها در نقش پلیس بد ظاهر شوند؛ اینها دشمن ما و مخالف ایران قوی و ایران هسته‌ای هستند، بنا بر این مسئولین ما باید بیدار باشند، به دشمن دل نبندند، دل بستن به دشمن بزرگ ترین خطا و اشتباه است.

این مقام مسئول گفت: کلید گمشده مشکلات کشور ایران داخلِ همین کشور است، تکیه بر جوانان مومن و انقلابی و باور کردن ظرفیت‌های عظیم داخلی، باعث می شود که ان شاءالله از مشکلات کشور عبور کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز دشمنان ما فعال هستند و تلاش می کنند تا با انواع تحریف ها و دروغگویی ها، مردم ما را نسبت به انقلاب ناامید کنند، اما مردم ما می‌دانند و انقلاب خود را با چند مسئول جاهل و خائن نمی‌شناسند، نظام اسلامی را باید با شهدا و امثال شهید سلیمانی ها شناخت.

حجت الاسلام والمسلمین حیدری عنوان کرد: دشمن فعال است و خواب نیست، برای مواجهه با این دشمن همانطور که مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر خود فرمودند، ما به دو عنصر مهم “بصیرت و صبر و استقامت” نیاز داریم، بصیرت یعنی انسان راه را درست بشناسد، مسیرِ انقلاب را شهدا به ما نشان می دهند نه چند مسئولِ تنبل و غیر انقلابی، راه را باید از شهدا و امثال شهید سلیمانی، مقام معظم رهبری و این زحمتکش ها یاد گرفت.

وی افزود: صبر و استقامت یعنی در پیمودن صراط مستقیم باید صبور بوده و استقامت داشته باشیم تا نگذاریم دشمن به اهداف خود برسد، لازمه حفظ دو ویژگی بصیرت و صبر و استقامت، این است که میان ما جریان مومن و انقلابی، کسانی که دلداده انقلاب هستند، جریان تواصی حاکم باشد؛ باید دیگران را امیدوار کرده و خدمات انقلاب را بازگو کنیم، کسانی که می توانند در فضای مجازی فعال باشند باید این عَلَم را بلند کنند، جریان تواصی باید در جامعه ما رشد کند.

این مقام مسئول بیان داشت: اگر محصول انقلاب امثال شهید حججی ها و شهید سلیمانی ها بودند، کم چیزی بود، مگر امروز به حمدالله ما در عرصه های مختلف پیشرفت نکردیم؟ همین که امروزه تصمیم ‌گیری‌های اروپا و آمریکا به نظر جمهوری اسلامی ایران بستگی دارد مگر چیز کمی است؟ همین که امروزه ما استقلال داریم، دشمن از ما میترسد و خودِ ما مسئولینِ خود را انتخاب میکنیم، از ثمرات انقلاب ما است.

امام جمعه فیروزکوه عنوان کرد: لذا ما باید تلاش کنیم، بنده از جوانان عزیز می خواهم که تلاش کنند حس امید و نشاط را در جامعه زنده کنند، امروزه دیگر دشمن از طریق نظامی به کشور ما حمله نمی کند بلکه نقشه دشمن جنگ نرم است، دشمن از ابزار مختلف استفاده می‌کند تا مردم را ناامید کند اما ما نباید بگذاریم و باید برای انقلاب دلسوزی کنیم.

وی خاطر نشان کرد: امروز راهِ شهدا یعنی اینکه جوان ما در فضای مجازی به عنوان افسران جنگ نرم نقش ایفا کند، نمی شود که ما بی تفاوت باشیم، هیئات ما، مراکز خیریه و همه باید در این زمینه فعال باشند.

امام جمعه فیروزکوه درباره آغاز ثبت نام حوزه علمیه شهرستان فیروزکوه، گفت: حوزه علمیه خواهران حضرت رقیه (س) شهرستان فیروزکوه به حمدالله شروع به کار کرده است، از خواهران بزرگوار و عزیزانی که فرزند دختر دارند و علاقه مند به تحصیل در زمینه علوم دینی هستند که ان شاءالله در آینده در جامعه نقش ایفا کنند، بنده درخواست میکنم که ان شاءالله در حوزه های علمیه شرکت کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا