هشدار مدیریت آتش نشانی فیروزکوه در خصوص استفاده از گاز هلیوم و احتمال آتش سوزی

مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه، در خصوص استفاده از گاز هلیوم به کلیه فروشگاه‌های لوازم شیرینی پزی و قنادی های سطح شهر درباره ممنوع بودن تهیه و فروش این بادکنک ها هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اکبر مومنی، مدیر آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه، در خصوص استفاده از گاز هلیوم و بادکنک‌هایی که با گازهای مرگبار، قابل انفجار و قابل اشتعال پر می شوند به کلیه فروشگاه‌های لوازم شیرینی پزی و قنادی های سطح شهر درباره ممنوع بودن تهیه و فروش این بادکنک ها هشدار داد.

وی در ادامه عنوان کرد: حسب اتفاق ناراحت کننده سه‌شنبه شب گذشته و آتش‌سوزی رخ داده در یک رستوران در شهرک مریم شهر اندیشه شهرستان شهریار که مرگ تلخ ۸ نفر از هموطنان عزیزمان را رقم زد و علت حادثه انفجار و شعله‌ور شدن یک بادکنک پر شده از گازهای قابل اشتعال بوده که به همین دلیل آتش در رستوران با سرعت بیشتری سرایت نمود.

مدیریت آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه افزود: اخیراً بادکنک‌آرایی در مراسماتی همچون عروسی‌ها یا جشن تولد افزایش یافته که توسط قنادی ها و فروشگاه لوازم شیرینی پزی عرضه می شود در برخی موارد مشاهده شده که این بادکنک ها با گازهای مرگبار، قابل انفجار و اشتعال پر شده است.

وی افزود: برای برخی از سودجویان نیز فرقی نمی‌کند که داخل بادکنک را با چه گازی پر کنند و برای فروش هر چه بیشتر برخی افراد بادکنک‌ها را با گازهای پرخطر و قابل اشتعال پر می‌کنند اما حفظ جان مردم برای ما خط قرمز است از همین رو تذکرات لازم را به این فروشگاه ها میدهیم تا از فروش این بادکنک ها خودداری کنند.

مؤمنی در پایان خاطرنشان کرد: از شهروندان عزیز درخواست داریم از خرید بادکنک‌های پرشده با هر نوع گازی که غیر استاندارد است، اجتناب کنند چرا که ریسک استفاده از این بادکنک‌ها بالا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا