رئیس اداره تعاون، کار‌ و رفاه اجتماعی فیروزکوه عنوان کرد:

وجود فرصت‌های شغلی در شهرستان فیروزکوه و عدم استقبال متقاضیان کار از این فرصت‌ها

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: اکثر متقاضیانی که در اداره کار ثبت نام می‌کنند رغبت زیادی برای حضور در فرصت‌های شغلی در کارگاه‌ها و خط تولید ندارند و بیشتر جویایِ کار اداری، پشت میزی و نگهبانی هستند، که این امر به معضلی تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مازیار شهرآشوب رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه گفت: فرصت‌های شغلی در صنوف و کارگاه‌ها وجود دارد، و هماهنگی‌های لازم با مدیران شرکت ها و کارگاه‌ها جهت جذب نیروهای کار به عمل آمده است.

شهرآشوب در ادامه افزود: اکثر متقاضیانی که در اداره کار ثبت نام می‌کنند رغبت زیادی برای حضور در فرصت‌های شغلی در کارگاه‌ها و خط تولید ندارند و بیشتر جویایِ کار اداری، پشت میزی و نگهبانی هستند، که این امر به معضلی تبدیل شده است، زیرا متقاضیان جویای کارِ بهتر هستند.

وی تصریح کرد: اکثر متقاضیانی که به اداره کار مراجعه می‌کنند فاقد مهارت هستند و این افراد باید جهت اشتغال در مشاغل مربوطه، آموزش‌های لازم را ببینند و به عبارتی دیگر جهت اشتغال در شغل مد نظر می‌بایست مهارت‌های لازم را کسب کنند.

شهرآشوب بیان داشت: ما در حوزه اشتغال ۲ نفر از همکاران اداره را جهت پیگیری موضوعات مربوط به اشتغال و تماس با متقاضیان کار و معرفی به فرصت‌های شغلی ایجاد شده مد نظر قرار دادیم که در اداره مستقر هستند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان دبیر کارگروه اشتغال شهرستان فیروزکوه، از تلاش دستگاه‌های عضو کارگروه اشتغال شهرستان قدردانی کرد و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان می‌بایست فرصت‌های شغلی ایجاد شده را در سامانه رصد ثبت کنند.

شهرآشوب افزود: همچنین سهمیه در نظر گرفته شده برای اشتغال در شهرستان فیروزکوه ۱۷۹۷ نفر می‌باشد که تاکنون توانستیم با تلاش دستگاه‌های اجرایی، ۴۰ درصد از میزان ایجاد فرصت‌های شغلی در شهرستان را محقق کنیم.

وی درباره اقدامات شاخص در حوزه کار و تعاون در شهرستان فیروزکوه گفت: تشکیل انجمن صنفی کارگران ساختمانی، تشکیل کانون بازنشستگان تامین اجتماعی، تشکیل تعاونی صنوف آلاینده از اقدامات اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان است.

شهرآشوب افزود: پالایش تعاونی‌های شهرستان که بیش از ۶۸۰ تعاونی هستند که از طریق دادن فراخوان و ایجاد آگاهی و آموزش دادن در بخش‌های مختلف، از دیگر برنامه‌های در دستور کار اداره کار جهت احیا و ابقای تعاونی‌های غیر فعال در شهرستان، می باشد.

وی با اشاره به اخذ بودجه و بهره برداری از ورزشگاه کارگری در فیروزکوه گفت: از دیگر اقدامات، اخذ بودجه ورزشگاه کارگری شهرستان به همّت آقای دکتر رسولی نژاد می‌باشد، که ان شاءالله بتوانیم در آینده ای نزدیک این ورزشگاه را به بهره برداری برسانیم تا کارگران، کارمندان و اهالی محترم شهرک آل یاسین بتوانند از این ورزشگاه که مطالبه کارگری است بهره‌مند شوند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: برگزاری بیش از ۶ جلسه کارگروه اشتغال، جلسات تخصصی با مدیران شهرک‌های صنعتی و مدیران کارگاه‌ها، جلسات تخصصی کارگروه اشتغال با مدیران فنی حرفه ای و تامین اجتماعی جهت هماهنگی و همکاری‌های بین بخشی و کسب فرصت‌های شغلی در شهرستان از اقدامات دیگر در حوزه اشتغال است.

شهرآشوب در ادامه گفت: برگزاری جلساتی برای ترغیب کارفرمایان برای جذب نیروی کار از اداره کار، کارورزی، مشوق‌های بیمه‌ای و اجرای تبصره ۲ ماده ۳۸ که همان معافیت مالیاتی می‌باشد، که ما به کارفرمایان و مدیران شهرک صنعتی ابلاغ کردیم که با جذب نیرو از اداره کار، معافیت بیمه ای و معافیت مالیاتی دریافت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا