امام جمعه فیروزکوه:

پرتاب ماهواره خیام گام بلندی در جهت اقتدار ایران است

امام جمعه شهرستان فیروزکوه گفت: پرتاب ماهواره خیام، یکی از مهمترین نمادهای (ما می توانیم) و گام بلندی در جهت اقتدار ایران است که در سخت ترین شرائط تحریم،‌جوانان نخبه و دانشمند ما توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام حسن حیدری در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان فیروز کوه در جمع نمازگزاران اظهار داشت: وسلی کلارک (ژنرال عالیرتبه ارتش آمریکا) رسما اعلام کرد که بعد از ۱۱ سپتامبر قرار بود که ۷ کشور از جمله ایران، اشغال و بعد تجزیه شود ولی غیرت شهدای مدافع حرم از جمله سلیمانی ها و حججی ها و همدانی ها، طرح شوم آنها را نقش بر آب کرد.

وی ادامه داد: غرب به سه علت نیاز به توافق با ایران دارد: اول نیاز به حضور فعال ایران در بازارهای انرژی جهان، دوم نیاز بایدن به دستاوردسازی برای انتخابات آینده مجلس، سوم نگرانی غرب از پیشرفتهای ایران در دانش هسته ای دلایل نیاز غرب به توافق با ایران است.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه گفت: غربی ها تلاش می کنند با بازی رسانه ای پیشنهادهای خود را به عنوان (متن نهایی) معرفی کنند تا ایران را با فشار رسانه ای در موضع انفعال قرار دهند در حالیکه هنوز چیزی قطعی نشده است ولی نقشه آنها شکست خواهد خورد.

حیدری ادامه داد: پرتاب ماهواره خیام، یکی از مهمترین نمادهای (ما میتوانیم) و گام بلندی در جهت اقتدار ایران است که در سخت ترین شرائط تحریم،‌جوانان نخبه و دانشمند ما توانستند این کار بزرگ را انجام دهند.

وی توضیح داد:مالکیت کامل ماهواره خیام، به دست خود ایران است و فقط برای پرتاب آن،‌ بخاطر وزن بالای آن، از ماهواره بر (سایوز) روسیه استفاده کردیم.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه گفت: ماهواره خیام، نظامی و امنیتی نیست بلکه برای جمع آوری و ارسال اطلاعات راهبردی از جمله در حوزه کشاورزی و زیست محیطی و آب و هوایی استفاده می شود.

حیدری افزود:در جریان سیل مجدد در شهر فیروزکوه و برخی روستاها، علیرغم خسارات به منازل و باغات مردم، الحمدلله قربانی نداشتیم و مسئولان شهرستان و ادارات ذی ربط، از همان لحظات ابتدایی در کنار مردم حضور پیدا کردند و از علیرضا صادقی شهردار فیروزکوه که در کمترین زمان، اقدامات لازم را انجام دادند تشکر می کنم.

وی ادامه داد: یکی از گلایه های به حق مردم فیروزکوه،‌ که چندین بار هم تذکر داده ایم، گرانی مضاعف در این شهر است. چرا باید محصولات شهرستان به قیمت بالا به دست شهروندان برسد در این راستا  از مسئولان درخواست داریم به طور ویژه و قاطع به مشکل گرانی اجناس در فیروزکوه رسیدگی کنند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا