رئیس آبفای فیروزکوه عنوان کرد:

پروژه انتقال آب سد نمرود طرحی جامع و مهندسی شده می باشد/آبرسانی به حوزه فیروزکوه یکی دیگر از مزایای این طرح

رئیس اداره آبفای شهرستان فیروزکوه از آخرین روند طرح آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علی اصغر‌ آخوند بابا رئیس آبفای فیروزکوه درباره طرح انتقال آب سد نمرود و آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان فیروزکوه گفت: مقرر شد در این طرح، روستاهای لاسم چشمه، امیریه، طرود، طارم، گور سفید، کلارخان بالا، کلارخان پائین، کرک بنه، سیاهده، مهن، کمند، سرانزا، سرخدشت، کندیان، شیخ فضلا آبرسانی شود.

وی با اشاره به اینکه روند آبرسانی به روستاهای تحت پوشش طرح در حال انجام است اظهار داشت: روند عمرانی انجام این پروژه در بسیاری از روستاهای شهرستان انجام شده است.

علی اصغر آخوند بابا یکی دیگر از مزایای این پروژه را، آبرسانی به حوزه شهر فیروزکوه دانست و گفت: مخزن شهید پاک به عنوان اصلی ترین مخزن شهری محسوب شده و به واسطه این پروژه، بخش اعظمی از منابع آبی آن از طریق این خط انتقال تامین خواهد شد.

رئیس آبفای فیروزکوه در پاسخ به واکنش های مردمی نسبت به انجام این پروژه نیز بیان داشت: طرح فوق از دید کلی و انتزاعی طرحی جامع و مهندسی شده می باشد که طبیعتاً منافع آن نیز با تامین اعتبارش به صورت ملّی حاصل شهرستان نیز شده است.

وی تصریح کرد: در دوران نمایندگی قاسم میرزایی نیکو موافقت های این طرح مبادله و بخش قابل توجهی از پروژه، مِن جمله خط انتقال، حفر چاه ها و تملک ارضی اطراف انجام شده بود.

آخوند بابا با اشاره به اینکه این پروژه به صورت ملّی تعریف شده است خاطر نشان کرد: رفت و آمد نمایندگان تاثیری بر انجام این پروژه نخواهد داشت.

رئیس آبفای فیروزکوه انجام این پروژه را برگ برنده ای برای شهرستان قلمداد کرد و اذعان داشت: با تامین منابع آبرسانی به ۱۵ روستای شهرستان از محل اعتبارات ملّی، طبیعتاً بدون پرداخت هزینه ای از محل اعتبارات شهرستانی و استانی روستاهای شهرستان مشروب شده اند.

آخوند بابا در پایان تصریح کرد: بی شک تامین آب شهرستان فیروزکوه نسبت به استان سمنان از اولویت بیشتری برخوردار و در صورت ایجاد خلل در روند آبرسانی شهرستان یقیناً محدودیت های برای انتقال آب به سمنان در نظر گرفته خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا