رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه:

پیگیری مطالبات دهیاری ها از مراجع ذیربط از وظایف شورای بخش است

رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه ضمن تبریک هفته شهرداری ها و دهیاری ها گفت: برخی روستاهای فیروزکوه فاقد دهیاری هستند که شورای بخش مرکزی وظیفه دارد مطالبات و خواسته های مردم را به مراجع ذیربط منتقل و پیگیری کند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، منوچهر نیک پناه، رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه ضمن تبریک هفته شهرداری و دهیاری ها در خصوص عملکرد شورای بخش مرکزی گفت: سرکشی و بازدید از روستاها، نظارت بر نحوه عملکرد شوراها، رفع مشکلات شوراها در انجام وظایف، پیگیری درخواست های مربوط به شوراها از مراجع ذیربط، انتقال و پیگیری مطالبات شوراهای روستا به مراجع ذیربط، پیگیری و انتقال درخواست های مربوط به روستاهای فاقد دهیاری در بخش مرکزی از جمله عملکرد شورای بخش مرکزی است.

رئیس شورای بخش مرکزی فیروزکوه در ادامه تصریح کرد: برخی روستاهای فیروزکوه فاقد دهیاری هستند که شورای بخش مرکزی وظیفه دارد مطالبات و خواسته های مردم را به مراجع ذیربط منتقل و پیگیری کند.

نیک پناه در ادامه به وظایف شورای بخش اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به وظیفه ذاتی شورای بخش به عنوان شورای فرادست، ایجاد هماهنگی بین اعضای شورای روستاها و حل و فصل اختلاف فی مابین ایشان از جمله اصلی ترین وظایف کلی شورای بخش می باشد؛ از ایجاد هماهنگی و رفع اختلافات بین شوراهای اسلامی با دهیاران بخش می توان به عنوان وظیفه شورای بخش نام برد.

وی همچنین تاکید کرد: با توجه به نبود هیچ حساب بانکی برای بخشداری، احصاء و اخذ مبالغ عوارض سطح بخش که منطبق با ماده تبصره یک ماده ۵۰ قانون ارزش افزوده مبی باشد، تعیین و اخذ آن بر عهده شورای بخش است و این امر نیز از وظایف شورای بخش محسوب می شود.

نیک پناه در خصوص فعالیت شورای بخش مرکزی در دوران کرونا اذعان داشت: توزیع ماسک در روستاهایی که نیاز وجود دارد، از سوی شورای بخش مرکزی انجام می گیرد ولی قطعاً شرایط همانند اوایل شیوع بیماری در شهرستان سخت نیست و کمبودها به فراوانی اوایل نیست؛ ولیکن شورای بخش مرکزی تلاش دارد در هر روستایی نیاز به ماسک و مواد ضدعفونی کننده باشد، تامین نماید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا