امام جمعه فیروزکوه:

پیگیری مطالبات مردم از دولت بعد مستلزم حضور پرشور در انتخابات است

امام جمعه فیروزکوه گفت: حضور پرشور و باشکوه در انتخابات ۱۴۰۰ ضامن مردم‌ سالاری دینی، ناامیدی دشمنان و پیگیری مطالبات مردم از دولت سیزدهم مستلزم تحقق این حضور است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حسن حیدری امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: مردم یکی از ارکان اصلی مردم سالاری دینی هستند و در حقیقت ضامن جمهوریت نظامند؛ از سوی دیگر مقبولیت و مشروعیت نظام اسلامی در گرو حضور در صحنه ملت است.

وی افزود: معمار کبیر انقلاب اسلامی از ابتدا بر حضور مردم تاکید داشتند و چارچوب جمهوری اسلامی را بر همین اساس بنا کردند. “جمهوری اسلامی نه یک کلمه بیشتر و نه یک کلمه کمتر” شعار امام راحل بود و مردم نیز با رای قاطع “آری” به این نظام در ۱۲ فروردین ۱۳۵۸ تاکنون به نحو احسن از آن پاسداری کردند.

امام جمعه فیروزکوه خاطر نشان کرد: مشارکت باشکوه مردم در انتخابات، امنیت کشور را در دنیا بیشتر می‌کند و کشوری که پشتوانه مردمی داشته باشد دشمنانش را مایوس می‌کند. لذا هرکس دغدغه این سرزمین را دارد و به دنبال منافع کشور است باید در صحنه انتخابات حضور یابد.

وی با اشاره به مشکلات معیشتی و اقتصادی موجود در کشور گفت: باید این مسائل را در فضای وحدت و همدلی با انتخاب درست حل کنیم و تلاش کنیم دشمن شاد نشویم. در واقع ما خانواده‌ای هستیم که دشمن خارجی دارد و علیرغم اختلاف نظرها باید در برابر آن‌ها متحد باشند و مشکلات خودشان را درون خانواده حل کنند.

حجت الاسلام حیدری بیان داشت: رئیس جمهوری سیزدهم باید دوای درد و گره‌گشای مردم باشد و برای مساله امروز ملت برنامه داشته باشد؛ او باید مدیری باکفایت، مردمی، مومن، پاکدست، ضدفساد، عدالتخواه و معتقد به جوانان ایرانی باشد.

وی افزود: منتخب مردم باید به ظرفیت‌های سرشار کشور باور داشته باشد و به اصلاح، پیشرفت و سربلندی همواره ایران امیدوار باشد؛ در واقع از عمث جان به “ما می‌توانیم” ایمان داشته باشد.

امام جمعه فیروزکوه با اشاره به انتخابات شوراهای اسلامی شهرها و روستاها تصریح کرد: این‌ها هم مهم هستند و مردم باید به هر چهار انتخابات استان عنایت داشته باشند.

وی گفت: اعضای شورا باید زبان‌گویای شهروندانشان باشند و مطالبات به حق آن‌ها را به گوش مسئولان برسانند و پیگیری کنند؛ لذا مردم باید فارق از مسائل قبیله‌ای، افرادی مومن، پاکدست، ضدفساد و دارای تخصص و تجربه و آگاه به معضلات منطفه خود را انتخاب کنند.

حجت الاسلام حیدری ابراز داشت: ما به عنوان خدمت‌گزاران مردم در راستای گفتمان رهبر معظم انقلاب شاخص‌های رئیس جمهوری و نماینده اصلح را به مردم عزیز گوشزد می‌کنیم و ۲ مورد را بر خود وظیفه می‌دانیم؛ اول آن‌که بدون اینکه فردی را برای مردم مشخص کنیم شاخص‌ها را بیان کنیم و دوم نامزدها و هوادارانشان را به رعایت اخلاق انتخاباتی، انصاف و جوانمردی دعوت کنیم.

وی تصریح کرد: امید است در فضایی دوستانه و آرام انتخاباتی عزت‌آفرین و همراه با انتخابی درست در پیش باشد تا مشکلات مردم کاهش یافته و ایران سربلندتر شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا