چالش های کرونایی تئاتر فیروزکوه

تاثیر کرونا بر تئاتر بیشتر و عمیق تر نسبت به بقیه هنرها می باشد از این جهت که ساختار تئاتر اساساً پرجمعیت است

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه در خصوص تعطیلی تئاترهای شهرستان فیروزکوه اظهار داشت: کار تئاتر می تواند شغل باشد  و از آن ارتزاق کنند اما در شهرستان فیروزکوه بیشتر جنبه هنری تئاتر مطرح بوده و اشخاصی که در فیروزکوه تئاتر کار می‌کنند متکی به درآمد تئاتر نیستند و غالباً شغل دیگری به غیر از کار تئاتر دارند.

وی در خصوص تاثیر کرونا بر تئاتر شهرستان فیروزکوه گفت: تاثیر کرونا بر تئاتر بیشتر و عمیق تر نسبت به بقیه هنرها می باشد از این جهت که ساختار تئاتر اساساً پرجمعیت است، بازیگرانی که در یک صحنه محدود باید بازی کند و مخاطبان تئاتر نیز باید با حالات صورت بازیگران تئاتر ارتباط برقرار کنند و وقتی که بازیگران ماست بزنند این اتفاق ممکن نیست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  شهرستان فیروزکوه در خصوص راهکار هایی که اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تعطیل نشدن تئاتر با حفظ سلامت مردم در نظر گرفته عنوان کرد: بحث آموزش تئاتر هم اکنون با رعایت پروتکل های بهداشتی دایر است، نمایشنامه خوانی برگزار است علاوه بر این  اداره فرهنگ و ارشاد فیروزکوه تا کنون بیکار ننشسته و جشنواره تئاتر نوروزی را کلید زده و طرحش را دادیم و هم اکنون در مرحله دریافت مجوز هستیم و در صورتی که دستورالعملهای ستاد ملی کرونا به ما اجازه دهد و ما بتوانیم تمهیدات لازم را در نظر بگیریم این جشنواره اجرا خواهد شد.

سید حسن حسینی در خصوص حمایت دولت از تئاتر خاطر نشان کرد: از ابتدای بحث کرونا دولت از تمام مشاغل آسیب دیده در قالب بسته های حمایتی، حمایت کرده است و در کنار اینها ما اسامی را دادیم تا دولت به ایشان تسهیلات کم بهره را اختصاص دهد.

وی افزود: علاوه بر این،  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه به صورت رایگان سالن های تخصصی تمرین تئاتر را در اختیار هنرمندان قرار داده و از ایشان اجاره ای نمی گیرد و کلاس های بازیگری در آن دایر است در حالی که در همه جای کشور برای در اختیار قرار دادن این سالن ها اجاره می گیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه در پایان تصریح کرد: ما در تلاشیم تا نگذاریم چراغ تئاتر خاموش شود و تاکنون هم چراغ تئاتر خاموش نشده کلاس های تئاتر و نمایشنامه خوانی ها در هم اکنون حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا