شهردار فیروزکوه تشریح کرد؛

چرایی ساخت پروژه معبر ۱۸ متری /مسئولیت آسفالت کوچه‌های خیابان شهید فامیلی با کیست؟

شهردار فیروزکوه به پروژه های در حال ساخت شهرداری اشاره داشت و پاسخگوی برخی از چالش های موجود در شهرستان بود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، جعفر پرج، شهردار فیروزکوه در خصوص معبر ۱۸ متری که یکی از پروژه های کنونی شهرداری فیروزکوه است، گفت: یکی از دغدغه های جدی مدیریت شهری بحث رفع موانع و گره ترافیکی است؛ در ایام خاصی از روز و ایام تعطیل شاهد حجم شدید ترافیک در محور خیابان پاسداران هستیم؛ بر این اساس محوری به موازات خیابان پاسداران تحت عنوان معبر ۱۸ متری طراحی شده است؛ بیش از ۹۹ درصد اراضی واقع در این طرح تسهیل و تملک صورت گرفته است؛ یکی از افتخارات مجموعه شهرداری و شورای شهر این است که یک مورد پرونده قضائی در محاکم و محافل قضائی علیه شهرداری بابت اجرای این پروژه و بحث تملک اراضی صورت نگرفته است؛ سعی شده از طریق صلح و سازش و تملک تملک صورت بگیرد.

چرایی ساخت پروژه معبر ۱۸ متری 

شهردار فیروزکوه در ادامه بیان داشت: در این پروژه باید دو دستگاه پل احداث می شد؛ یکی از میدان امام خمینی (میدان سپاه) و دیگری بر روی رودخانه، جنب بیمارستان قدیم است؛ بحمدالله اولین دستگاه پل در سنوات گذشته توسط شهرداری احداث شد؛ پل دوم که از سازه و حجم عملیات بیشتری برخوردار است در یکی دو سال گذشته چون رقم سنگینی از سوی مهندس مشاور بابت طراحی و اجرای پروژه اعلام شد، شهرداری نتوانست نسبت به جذب پیمانکار اقدام کند.

پرج با تاکید بر این که شهرداری سالانه حدود ۶-۵ میلیارد کار عمرانی انجام می دهد، اذعان داشت: اگر ۷ میلیارد را برای یک پروژه تخصیص می دادم باید یکی دو سال فعالیت های عمرانی همانند آسفالت و جدول گذاری را در سطح محلات تعطیل می کردیم؛ این از نظر عدالت اجتماعی شایسته نبود؛ بر این اساس سعی کردیم از توان و ظرفیت دولت استفاده شود؛ بحث دیگری که مطرح بود شهرداری به دنبال طرح جایگزین بود؛ سعی کردیم با کمک توانمندی تحصیل کرده های بومی منطقه و توان و دانش مجموعه شهرداری طرح جایگزین را پیشنهاد دهیم که با یک دوم یا یک سوم برآوردی که مهندس مشاور انجام داد، این کار طراحی شد و در حال حاضر پیمانکار مشغول بکار است.

ساماندهی محل عرضه محصولات کشاورزی در چه مرحله ای است؟

وی در ادامه افزود: پس از انعقاد قرارداد شرایط کرونایی در کشور حاکم شد؛ این شرایط سبب شد قرنطینه شهرها و طرح فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشیم و هم چنین پیمانکار نمی توانست نیروی انسانی را بر سرکار بیاورد؛ با وجود مشکلات عدیده ای که ایجاد شد، اکنون هر هفته بازدید از پروژه داریم؛ در تلاش هستیم این پروژه در هفته دولت سال ۹۹ به بهره برداری برسد که قطعاً یکی از مطالبات اصلی شهروندان است؛ امیدواریم با افتتاح این پروژه شاهد حلاوت و شیرینی این امر در بین مردم باشیم.

این مقام مسئول در ادامه به بحث ساماندهی محل عرضه محصولات کشاورزی شهرستان فیروزکوه اشاره و تصریح کرد: در محور اصلی و در انتهای پارکی که تحت عنوان پارک امیری فیروزکوهی احداث شد، مجموعه ای را با نظر فرمانداری جهت عرضه محصولات کشاورزی شهرستان تخصیص یافت؛ زمین این پروژه دولتی بود؛ یکی دو سال زمان برد تا پرونده تکمیل شود و به کارگروه زیربنایی استان ارسال شود؛ مقدمات کار فراهم شد و در حال حاضر منتظر هستیم مصوبات جلسه نهایی به ما ابلاغ و این طرح را شرکت تعاونی کشاورزان اجرا شود.

جمعه بازار علی رغم وجود برخی موانع و مشکلات از استقبال خوب مردمی برخوردار است

شهردار فیروزکوه ادامه داد: یکی از خواسته های شهرداری از دوستان شرکت تعاونی این است، چون آن مکان به عنوان محور گردشگری تعریف شده و اختلاف نظر نیز در نوع مصالح و نوع طراحی که برای عرضه محصولات وجود داشت، باید منطبق با مبلمان شهری باشد؛ بحمدالله دوستان پذیرفتند و طرح خوبی توسط مهندس مشاور تهیه شده است؛ در حال حاضر مانعی وجود ندارد و منتظر ابلاف مصوبه کارگروه به شهرداری هستیم.

جعفر پرج هم چنین در خصوص ساماندهی جمعه بازار و کاهش بار ترافیکی در ورودی شهر، بیان داشت: جمعه بازار علی رغم وجود برخی موانع و مشکلات از استقبال خوب مردمی برخوردار است؛ مکانی که در حال حاضر به عنوان جمعه بازار اختصاص داده شد، دریاچه خلیج فارس است؛ برخی معتقدند این مکان مناسب جمعه بازار نیست؛ درصدد این هستیم اگر مراجع ذی ربط پاسخگوی استعلام ها باشند جمعه بازار به خیابان شهید مطهری منتقل شود که هم آن بخش از شهر به رونق بیفتد و هم بار ترافیکی نداشته باشد.

مسئولیت آسفالت کوچه‌های خیابان شهید فامیلی با کیست؟

این مقام مسئول در ادامه با تاکید بر این که آسفالت درون سایت خیابان شهید فامیلی خارج از تعهدات شهرداری است، اذعان داشت: شرکت های تعاونی باید بحث آماده سازی آسفالت را انجام دهند؛ ارتباط شهید فامیلی به شهرک کوهسار و شهرک ولیعصر جزو برنامه های شهرداری است؛ شاید نتوان در سال جاری زیرسازی آسفالت، جدول گذاری و غیره را اجرا کرد ولی جزو برنامه های شهرداری است؛ این طرح جزو برنامه های آتی شهرداری است اما در برنامه سال جاری نیست؛ در گذشته اگر در خیابان ۴۵ متری موانع ترافیکی ایجاد می شد راه جایگزین نداشتیم و مستحضر هستید فیروزکوه فاقد محور کمربندی است؛ کما این که بازگشایی محورهای جایگزین انجام شده است ولیکن در حال حاضر قسمتی به صورت خاکی است و اجرای معبر ۱۸ متری برای امسال در دستور کار است.

کشتارگاه فیروزکوه سنتی است

شهردار فیروزکوه در ادامه به بحث کشتارگاه فیروزکوه اشاره و تاکید داشت: کشتارگاه فیروزکوه سنتی است؛ باید نوع نگاه برخی مسئولین نسبت به این موضوع تغییر یابد که کشتارگاه سنتی است و تعریف خاص و شرایط استاندارد خاص خود را دارد؛ در حال حاضر کشتارگاه برای شهرداری یک واحد زیان ده است؛ کشتارگاه سنتی است ولی خواسته ای که از شهرداری دارند اعم از بحث احداث تصفیه خانه، خط ریل کشتار و غیره، مربوط به کشتارگاه صنعتی و نیمه صنعتی است؛ شهرداری توان رفع نقص های زیربنایی را ندارد و به فرمانداری و استانداری اعلام شده اگر کشتارگاه استاندارد شود نیازمند تخصیص اعتبار بیش از یک میلیارد است؛ رقمی را باید دولت کمک کند تا شهرداری بتواند رفع نقص کند.

وی در پایان تصریح کرد: در صورتی که اعتبار این امر تامین شود باید در فرصت ۴-۳ ماهه این کشتارگاه تعطیل شود تا بتوان کار کرد؛ نمی توان همزمان با فعالیت کشتارگاه شهرداری اقدام به استانداردسازی کند؛ تاکنون مسئولین خواسته شهرداری را نپذیرفته اند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا