چرایی مسدودسازی دوربرگردان‌ها در شهر فیروزکوه

در حالی با تصمیم شورای ترافیک برخی دوربرگردان‌های سطح شهر فیروزکوه مسدود شده‌اند که سوال شهروندان این است چرا با گذشت چند ماه، هیچ اقدامی در جهت بازگشایی، انسداد کامل یا اصلاح دوربرگردان‌ها انجام نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، ایجاد سیستم کارآمد حمل و نقل، یکی از فاکتورهای مهم در جوابگویی به تقاضای روزافزون حمل و نقل است که یکی از این روش‌های بهبود تردد در معابر ایجاد دوربرگردان می‌باشد؛ اساساً فلسفه بریدگی و دوربرگردان ها مصرف کمتر بنزین و کوتاهتر شدن مسیرها با حفظ امنیت شهروندان است.

مطالعات انجام شده در استفاده از دروبرگردان ها در برخی کشورها، کاهش تصادفات ۸۰-۷۰ درصدی و کاهش تصادفات ۴۰-۳۵ درصدی را نشان داده‌ است؛ ولیکن گاهاً برخی از دوربرگردان ها در سطح شهرها خلاف کارکرد ذاتی خود عمل می کنند که دلایل گوناگونی اعم از عدم بررسی کارشناسی، تغییر وضعیت ترافیکی منطقه به مرور زمان و غیره دارد.

به دلیل برخی مشکلات دوربرگردان ها در سطح شهر فیروزکوه شورای ترافیک این شهرستان تصمیم بر مسدودسازی این بریدگی ها گرفته است؛ حال با گذشت چند ماه از مسدودسازی سوال بسیاری از شهروندان این است که چرا هیچ اقدامی در جهت بازگشایی، انسداد کامل یا اصلاح این دروبرگردان ها نمی شود؛ قطعاً از سوی شهروندان انگشت اتهام به سوی شورای شهر و شهرداری است.

محمدرضا شهرآشوب، رئیس شورای اسلامی شهر فیروزکوه، در این باره به خبرنگار ما گفت: بستن یا احداث دوربرگردان به پیشنهاد شورای ترافیک شهرستان است؛ شهرداری مجری است ولی تصمیم گیری در این خصوص بر عهده شهرداری نیست.

وی افزود: بسته شدن، تغییر شکل هندسی دوربرگردان و احداث آن در شورای ترافیک شهرستان مصوب می شود؛ مسدود شدن برخی از دوربرگردان ها در شهرستان به پیشنهاد راهور شهرستان در شورای ترافیک شهرستان بررسی و مصوب شد.

شهرآشوب با تاکید بر اینکه برخی از این دوربرگردان ها به دلیل تصادفات زیادی که در آن محدوده داشت، بسته شد، اشاره داشت: برخی از این دوربرگردان ها اشکال هندسی دارد؛ برخی از این دوربرگردان ها منجر به تصادفاتی می شد که مشکلاتی را برای شهروندان ایجاد می کرد.

رئیس شورای شهر فیروزکوه بیان کرد: در بررسی هایی که انجام شد شهرداری مکلف شد مشاوری برای بررسی دوربرگردان ها بصورت کارشناسی تعیین کند؛ طرح مشاور در شورای ترافیک شهرستان و بعد در شورای ترافیک استان مصوب خواهد شد و بعد وارد مرحله اجرایی خواهد شد.

وی تاکید کرد: قطعاً کسی که مشاور و کارشناس در این خصوص است به صورت تخصصی مسئله را بررسی خواهد کرد و راه حلی که ارائه می شود ریشه ای مسئله را حل خواهد کرد؛ قطعاً تلاشی که شورای شهر و شهرداری دارد در راستای حل ریشه ای مسائل است.

حیدر قاسم زاده، معاون عمرانی فرمانداری فیروزکوه، در خصوص تصمیم شورای ترافیک شهرستان درباره دوربرگردان ها، به خبرنگار دیمه نیوز، گفت: با توجه به احداث میادین و دوربرگردان یا بریدگی در سطح شهرستان فیروزکوه در سنوات گذشته بر اساس استانداردهای شورای ترافیک آن زمان بود؛ همانطور که مستحضر هستید بنا به پیشرفت علم و موضوع بحث ترافیک این دوربرگردان ها یا میادین باید اصلاح می شد.

وی ادامه داد: کاری که ما در شورای ترافیک انجام دادیم با توجه به خطرساز بودن این بریدگی ها سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری را ملزم کردیم مشاور ذی صلاح در امور حمل و نقل و ترافیک بگیرد که بحمدالله مصوب شد و مشاور کار خود را شروع کرده است.

قاسم زاده بیان داشت: در اسرع وقت این طرح وارد شورای ترافیک شهرستان خواهد شد و چکش کاری می شود و حتماً در شورای ترافیک استان مصوب و قابل اجرا خواهد شد.

معاون عمرانی فرمانداری شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: بر اساس براورد هزینه ای که در بحث ترافیک وجود دارد این برنامه بر اساس اولویت شورع خواهد شد و نقاطی که حساس و حادثه ساز بودند و منجر به فوت شده اند در اولویت اول قرار می دهیم.

وی همچنین افزود: سایر نقاط را به دلیل ضرورت و نیاز شهرستان در ادامه اجرایی خواهیم کرد؛ در برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت حتماً اجرایی خواهد شد تا برای شهروندان عزیز خسارت مالی و جانی ایجاد نشود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا