رئیس اداره دامپزشکی فیروزکوه:

کشتارگاه دام شهرداری فیروزکوه، برای عید قربان، به عنوان جایگاه عرضه و کشتار دام زنده در شهرستان فعال است

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه گفت: ما سال گذشته و امسال با توجه به شرایط کرونایی که در آن قرار داریم، تمام فعالیت ها و نظارت های خود را به کشتارگاه دام شهرداری فیروزکوه محدود کردیم؛ برای امسال ۳ اکیپ ثابت و ۲ اکیپ سیار در شهرستان داریم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، محسن حمیدی رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه گفت: امسال طبق روال سال‌های گذشته، هم سازمان دامپزشکی ها در کشور و اداره کل دامپزشکی ها در استان تهران و هم اداره دامپزشکی در شهرستان فیروزکوه برای مراسم عید قربان، برنامه و تمهیداتی دارد.

وی با اشاره به عدم وجود قربانگاه به صورت سیار در قسمت‌های مختلف شهرستان، اذعان داشت: ما سال گذشته و امسال با توجه به وجود ویروس کرونا و شرایط کرونایی که در آن قرار داریم، تمام فعالیت ها و نظارت های خود را به کشتارگاه دام شهرداری فیروزکوه محدود کردیم؛ به دلیل بحث بهداشتی، مانند سال‌های گذشته چیزی تحت عنوان قربانگاه که به صورت سیار باشد در قسمت های مختلف شهر نداریم.

حمیدی خاطر نشان کرد: کشتارگاه دام شهرداری فیروزکوه به عنوان جایگاه عرضه و کشتار دام زنده در شهرستان فعال است؛ علیرغم اینکه در شهرستان شاید شهروندان تقاضا زیاد داشته باشند اکیپ های ثابت و سیار را هم در شهرستان داریم.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان فیروزکوه افزود: ما برای امسال حدوداً ۳ اکیپ ثابت در شهرستان داریم، یکی اداره دامپزشکی، دیگری کشتارگاه دام شهرداری و اکیپ ثابت دیگر را هم برای بخش ارجمند گذاشتیم که در شهر ارجمند مستقر هستند.

وی درخصوص اکیپ های سیار بیان داشت: علاوه بر آن ما ۲ اکیپ سیار هم داریم که شهروندان در صورت لزوم میتوانند با شماره ۷۶۴۴۲۰۰۴ تماس بگیرند و اکیپ های سیار آمادگی این را دارند‌ که بتوانند مراجعه کنند و در صورتی که همشهریان سوالی داشته باشند، اکیپ ما کمک کنند.

حمیدی در پایان خاطر نشان کرد: ما به شهروندان عزیز توصیه میکنیم که دام زنده برای قربانی کردن را از کشتارگاه دام شهرداری تهیه کنند زیرا نیروهای دامپزشکی ما این دام‌ها را قبل از کشتار معاینه میکنند و نظارت‌های بهداشتی و نظارت‌های قبل از کشتار همانجا انجام میشود، بسیاری از بیماری‌ها را قبل از کشتار باید تشخیص دهیم و در حین کشتار و پس از کشتار قابل تشخیص نیست.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا