کمیته امداد فیروزکوه حدود ۲.۵ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال پرداخت کرد

رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان فیروزکوه گفت: نیمه نخست امسال ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی برای ایجاد اشتغال مددجویان و غیرمددجویان این نهاد پرداخت کردیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، عباس دهباشی اظهار داشت: کمیته امداد شهرستان فیروزکوه یک هزار و ۱۸۰ مددجو زیر پوشش دارد که بیش از ۷۰ درصد این مددجویان کهن سال هستند.

وی همچنین از پرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی با کارمزد چهار درصد و بازپرداخت هفت ساله برای افراد ساکن این شهرستان که بیکار بوده و بیمه نیستند، خبر داد.

دهباشی با بیان اینکه توانمندسازی مددجویان زیر حمایت این نهاد از راهبردهای اصلی کمیته امداد است، گفت: خدمات این کمیته در بخش های تامین مسکن، اشتغال و خودکفایی، کمک معیشت، کمک هزینه ازدواج، وام ضروری، آموزش و حمایت تحصیلی، بهداشت و درمان، امور حقوقی و قضایی، خدمات مشاوره ای و خدمات نظام وظیفه تعریف شده است.

وی ادامه داد: در هشت ماهه امسال ۱۶۸ میلیون تومان کمک هزینه تعمیرات کلی و جزئی برای ۴۸ مسکن مددجویی کمیته امداد پرداخت و اهداء ۲ قطعه زمین برای ساخت مسکن خانواده های زیر پوشش فاقد مسکن نیز توسط شهرداری و شورای شهر اسلامی شهرستان فیروزکوه انجام شد که مساحت هر کدام از این زمین ها ۲۰۰ مترمربع است.

رییس کمیته امداد شهرستان فیروزکوه به تسهیلات کرونایی این نهاد نیز اشاره کرد و گفت: در ابتدای شیوع ویروس کرونا ۴۵۴ میلیون تومان کمک هزینه معیشتی برای خانواده های غیرمددجو پرداخت شد که با استفاده از این تسهیلات توانستیم به یک هزار و ۲۹۰ خانوار نیازمند بین ۱۵۰ تا ۴۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم.

به گفته وی، در ماه مبارک رمضان نیز به همت خیران و مردم یک هزار و ۲۰۰ سبد کالا و در عید سعید قربان نیز بیش از یک تن گوشت گرم گوسفندی بین نیازمندان توزیع شد.

دهباشی تاکید کرد: چه در بخش تسهیلات بانکی و چه در زمینه واگذاری کمک های نقدی و سبدهای کالا با حمایت امام جمعه، فرمانداری، نماینده مجلس، بانک ها، خیران و مردم با یک جهش چندین برابری مواجه شدیم که از همه این افراد تشکر می کنم.

شهرستان فیروزکوه با ۳۴ هزار نفر جمعیت در شمال شرق تهران قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا