گشایش ۳۰ مکان امن اضطراری در شهرستان فیروزکوه

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه گفت: همزمان با فصل سرما ۳۰ مکان امن اضطراری برای افراد در راه مانده ایجاد شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، کامبیز کریمی روز چهارشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت:‌ با توجه به بارش های سنگین برف در این شهرستان امسال برای خدمت رسانی به مسافران ۳۰ مکان جهت اسکان اضطراری در سطح شهرستان فیروزکوه تعیین و جهت استفاده مردم آماده سازی شد.

وی افزود: برخی از سوله های ورزشی، مدارس و … در سطح شهرستان و حتی مناطق روستایی برای اسکان امن اضطراری ایجاد شده است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: اسکان افراد در این اماکن با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت می گیرد و برای حدود ۲ هزار نفر امکان اسکان اضطراری ایجاد شده است.

تقویت ستاد مدیریت بحران ضروری است

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای تقویت ستاد مدیریت انجام شده است تاکید کرد: تقویت تجهیزات امدادی و خدمات ستاد مدیریت بحران در شهرستان فیروزکوه ضروری است.

کریمی با بیان اینکه شهرستان فیروزکوه به لحاظ موقعیت جغرافیایی و شرایط خاص آب و هوایی همواره در معرض خطرها و سوانح مختلف است گفت: تقویت تجهیزات امدادی و خدماتی ستاد مدیریت بحران فیروزکوه ضروری است.

وی ادامه داد: مراحل پیشگیرانه در کاهش میزان تلفات و خسارت‌های ناشی از حوادث نقش محوری دارد و آموزش و آمادگی در این مواقع کارساز است.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: این شهرستان به دلیل شرایط خاص خود و قرارگرفتن در مسیر اصلی سه استان همواره در معرض خطرها و سوانح مختلف است که این مهم می‌طلبد تا در خصوص لزوم تقویت تجهیزات امدادی و خدماتی بیشتر توجه شود.

وی تاکید کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و مدیران شهرستان باید با اجرای مانورهای مختلف، توان امدادی و خدماتی خود را محک بزنند تا با شناخت نقاط ضعف و قوت در مواقع بحرانی، با ابتکار عمل بیشتری وارد شوند.

سرپرست فرمانداری فیروزکوه بر داشتن آمادگی لازم برای مقابله با هر نوع حادثه احتمالی از سوی دستگاه‌های اجرایی شهرستان تاکید کرد و بیان داشت: حوزه های راهداری، شهرداری و امدادی بیش از سایر بخش ها نیازمند تامین تجهیزات هستند که انتظار می رود با همکاری مدیران استان، اقدام لازم جهت تقویت امکانات مورد نیاز انجام گیرد.

وی با اشاره به راه اندازی ششمین انبار نمک این شهرستان در گردنه گدوک نیز گفت: گردنه های امین آباد؛ پشم و گدوک برای ما بسیار مهم و ضروری است و بیشترین بارش های برف شهرستان فیروزکوه در این مناطق صورت می گیرد.

به گفته فرماندار فیروزکوه؛ عملیات شن؛ نمک پاشی و برف روبی در تمامی مسیرهای روستایی و شهری با همکاری دهیاران و شهرداران بصورت شبانه روزی در حال انجام است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا