یادواره شهدا در روستای آسورِ فیروزکوه برگزار شد

سی و نهمین یادواره ۳۱ شهید در روستای آسورِ شهرستان فیروز کوه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، این مراسم با حضور سردار محمود چهارباغی فرمانده جبهه مقاومت بسیج، خانواده‌های شهدا، جانبازان، ایثارگران، مردم و مسئولین در حسینیه شهدای این روستا برگزار شد.

فرمانده جبهه مقاومت در این مراسم با تاکید بر لزوم پاسداشت مقام شامخ شهدا بر لزوم ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نوجوانان و جوانان تاکید کرد.

شهرستان فیروزکوه در ۸ سال دفاع مقدس ۴۸۲ شهید تقدیم انقلاب کرد و در این یادواره یاد و خاطره شهدای انقلاب و ۸ سال دفاع مقدس این روستا را گرامی داشتند.

تشییع پیکر شهید گمنام در فیروزکوه

روستای آسور فیروزکوه امروز میزبان پیکر مطهر شهید گمنام بود.

پیکر این شهید گمنام  بر دستان خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، یادگاران دفاع مقدس، بسیجیان، جوانان و مردم این روستا تشیع شد.

پیکر این شهید گمنام پس از تشیع و قرائت قران و مداحی و سخنرانی؛ به معراج شهدای استان تهران انتقال داده شد.

این شهید گمنام در عملیات رمضان در منطقه شرق بصره به شهادت رسید.

ملت ما زرهی به نام ولایت پذیری در مقابل دشمنان دارد

امام جمعه شهرستان فیروز کوه در یادواره شهداری روستایِ وزنا اظهار داشت: دشمنان می خواهند ملت را ناامید کنند درحالی که ملت ما زرهی به نام ولایت پذیری دارند و مردم گوش به فرمان ولایت هستند.

حجت الاسلام حسن حیدری ادامه داد: با وجود تمام دشمنی ها و تحریم ها شهدای ما در مکتبی انقلابی  و با روضه علی اکبر(ع) و قمر بنی هاشم(ع) بزرگ شدند وغیورانه در مقابل دشمنان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: شیعه امید به آینده دارد و معتقد است که اگر همه دنیا را ظلم و ستم فرا بگیرد یک روز منجی خواهد آمد و دنیا را پر از عدل و دادخواهد کرد و ملتی که به آینده امیدوار است را نمی شود از پای درآورد.

امام جمعه شهرستان فیروز کوه افزود: شهدا منشا اثر هستند و نزد پروردگارشان روزی می خورند ومقام والایی دارند و ما برای رفع گرفتاری های خود به آنها تمسک بجوییم.

مراسم معنوی بیست و دومین یادواره شهدای روستای وزنا شب گذشته در مسجد امام حسن (ع) این روستا با حضور فرماندار، نماینده مجلس، امام جمعه و سایر روسای ادارت برگزار شد و پیکر مطهر شهدای گمنام امروز جمعه در روستای بهان در میان حضور پرشور مردم و مسئولان تشییع شد.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا