کارشناس مذهبی:

یکی از دلایل اصلی غیبت امام زمان (عج) “کمی دوستان و زیادی دشمنان” است

کارشناس مذهبی گفت: دعا برای فرج باعث می شود تا دوستان نیرو و قوت بگیرند تا پایدار تر حرکت کرده و عقب نشینی نکنند، یکی از آثار دعا برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه سازی برای فرج ایشان است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد ابراهیم سراج کارشناس مذهبی با اشاره به مصادیق بیعت با حضرت مهدی موعود (عج) گفت: خوب است که به بعضی روایات یا دعاهایی که درباره امام زمان (عج) است مراجعه کنیم؛ در ادعیه می توانیم از طریق انتظارات و دعاهای آن حضرت مصادیق بیعت با ایشان را استخراج کنیم.

وی خاطر نشان کرد: یکی از این دعاها دعای امام زمان (عج) است که در ابتدای کتاب مفاتیح هم آمده است که نوشته “اللَّهُمَّ ارْزُقْنَا تَوْفِیقَ الطَّاعَهِ وَ بُعْدَ الْمَعْصِیَهِ…”، از طریق همین دعا هم می توانیم مصادیق بیعت که اطاعت از خداوند، اخلاص در عمل، پرهیز از گناه و سایر مواردی که در این دعا آمده است را متوجه شویم؛ این امر هم انتظارات حضرت مهدی (عج) و هم مصادیق بیعت با ایشان است.

حجت الاسلام و المسلمین سراج درباره سایر مصادیق بیعت با امام زمان (عج) تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر در چهارچوب شرعی آن از مصادیق بیعت است، زیرا بعضی افراد به شیوه ای امر به معروف می کنند که به جای جلوگیری از ارتکاب به گناه دیگران با همین شیوه نادرست امر به معروف خودشان منکری را مرتکب می شوند.

وی افزود: حساس بودن به شرایط فرهنگی، سیاسی و غیره جامعه و همچنین حساس بودن نسبت به سرنوشت مسلمانان جهان مانند مردم مظلوم فلسطین، یمن و سایر مسلمانان مظلوم جهان از دیگر مصادیق بیعت می باشد؛ در هر مقامی که هستیم نگاه ما به یک کار باید کار جهادی باشد تا دچار روزمرگی نشویم، تلاش کنیم تا به اندازه توانمان گره ای از مشکلات جامعه باز کنیم و مشکلات مردم را برطرف سازیم.

کارشناس مذهبی با بیان این که یکی از آثار دعا برای ظهور حضرت مهدی (عج) زمینه سازی برای فرج ایشان است بیان داشت: یکی از دلایل اصلی غیبت امام زمان (عج) که در روایات هم ذکر شده است “کمی دوستان و زیادی دشمنان” است؛ دعا برای فرج باعث می شود تا دوستان نیرو و قوت بگیرند تا پایدار تر حرکت کرده و عقب نشینی نکنند، اگر تعداد دوستان کم هم باشد و همان تعداد کم مانند یاران ابا عبدالله حسین (ع) تا پای جان و همچون کوه ایستادگی کنند میتوان بر کثرت دشمنان غلبه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین سراج با اشاره به این که فرج امام زمان (عج) فرج آل پیغمبر (ص) است گفت: ظهور حضرت مهدی (عج) به نوعی فرج و گشایش در اموری مانند گسترش اسلام، رفع مشکلات مردم و غیره که پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت ایشان به این ها توجه داشتند می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: “فرحه الزهرا” به نوعی انتساب امام زمان (عج) به حضرت فاطمه (س) است که مادر حضرت مهدی (عج) محسوب می شوند و روز ظهور ایشان روز شادی حضرت فاطمه الزهرا (س) و اهل بیت می باشد.

کارشناس مذهبی در پایان اظهار کرد: زیارت ناحیه مقدسه تنها زیارتی است که هم مُفَصَل و طولانی و هم تمام فراز های آن غم انگیز و روضه ای برای حضرت سید الشهدا (ع) است؛ بر اساس اسناد روایی که بیان شده این زیارت منتسب به امام زمان (عج) است و علما هم عموماً این موضوع را تایید کردند که این زیارت از ناحیه امام زمان تعلیم داده شد که خودِ حضرت خون خواه امام حسین (ع) و برای مصائب کربلا عزاداری کردند، به همین خاطر زیارت ناحیه مقدسه را به حضرت مهدی موعود (عج) نسبت می دهند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا