سرپرست فرمانداری فیروزکوه:

۱۲۰ خانه در روستای مزداران به طور کامل تخریب شده است

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه گفت: در سیل اخیر در روستای مزداران ۱۲۰ واحد مسکونی به طور کامل تخریب و تعداد قابل توجهی از واحدها نیاز به تعمیر اساسی دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از ایرنا، محمد حیدری منش گفت: در روستای آتشان ۲۱ واحد مسکونی نیاز به تعمیر اساسی و ۵ واحد نیاز به بازسازی دارد و نیز ۱۱۰ دستگاه خودروی سواری آسیب دیدند.

وی ادامه داد: روستاهای شهرستان فیروزکوه تا به حال ۴ سیلاب سهمگین را تجربه کردند و با وجود اینکه عوامل امدادی، خدماتی و جهادگران در حال پاکسازی هستند هنوز هم پاکسازی کامل انجام نشده زیرا که هر بار سیلاب گل و لای بیشتری را وارد روستاها می‌کند.

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه ادامه داد: براساس آمار خسارات سیلاب در روستاها، تاکنون به ۶۰۰ هکتار از باغات، ۲۰۰ هکتار اراضی کشاورزی، ۲۵ رأس دام سبک، ۳۰ کیلومتر جاده بین مزارع، ۲۰ واحد مرغداری آسیب زده است.

سرپرست فرمانداری فیروز کوه: ۱۲۰ خانه در روستای مزداران به طور کامل تخریب شده است

حیدری منش افزود: ۲ هزار و ۲۴ کیلومتر از راه‌های روستایی دچار آسیب شده و سیلاب تاکنون ۷۰ درصد زیرسازی راه‌ها را تخریب کرده است و البته زیرساخت‌های روستا و نیازهای اساسی از جمله آب، برق و گاز در این محدوده دچار آسیب جدی شده که در برخی مناطق برقرار و یا در حال ترمیم است.

وی با اشاره به سایر خسارات سیل، توضیح داد: برخی آثار باستانی فیروزکوه نیز در این حادثه خسارت دیده است.

سرپرست فرمانداری فیروز کوه: ۱۲۰ خانه در روستای مزداران به طور کامل تخریب شده است

سرپرست فرمانداری شهرستان فیروزکوه گفت: کار خدمات رسانی به روستاهای آسیب دیده مستلزم هزینه‌های سنگین و پشتوانه ملی است لذا از مدیران و مسئولان که در این مدت ما را فراموش نکردند درخواست دارم تا با اقدام به موقع و جدی در بازگشت زندگی عادی به شهروندان کمک کنند.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در فصول مختلف سال در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا