۱۴۰۰ نفر عضو ۴ کتابخانه شهرستان فیروزکوه/ به دلیل جمعیت کم کتابخانه ها بالاتر از سطح استانداردها قرار دارند

رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فیروزکوه گفت: هم اکنون کتابخانه ها در فضای مجازی فعالیت می کنند؛ از کتابخانه سیار ما که از ابتدا سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرد در روستاهایی که پوشش می دهد استقبال بهتری شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سید حسن حسینی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان فیروزکوه گفت: از اسفندماه سال گذشته همزمان با شیوع کرونا ویروس، سه فاز برای کتابخانه ها قرار داشت که در فاز اول دسترسی اعضا به کتابخانه غیرفعال بود و فقط کتابدارها در کتابخانه ها حضور داشتند و به کارهای کتابخانه رسیدگی می کردند؛ کتابدارها تابع دستورات ستاد مبارزه با کرونا بودند و هر زمان که ستاد مبارزه با کرونا دستور دادند کتابخانه ها تعطیل شد و فقط اداره کتابخانه ها مشغول به کار است و در حال حاضر حدود یک ماه و نیم است که تعطیل است.

وی افزود: هم اکنون کتابخانه ها در فضای مجازی به صورت مسابقات کتابخوانی و نقاشی، معرفی کتاب و نمایشگاه های مجازی فعالیت می کنند.

حسینی در ادامه تصریح کرد: کتابخانه های شهرستان فیروزکوه به نسبت سرانه جمعیت کتابخانه های خوبی هستند؛ یک کتابخانه سیار داریم که به ۱۰ روستا خدمات ارائه می دهد، کتابخانه مرکزی امیری فیروزکوهی در مرکز شهر، کتابخانه ولیعصر در شهرک ولیعصر و کتابخانه سلمان فارسی که در بخش ارجمند قرار دارد.

این مقام مسئول اظهار داشت: از نظر پراکندگی کتابخانه ها نسبت به فضا و همچنین از نظر کتاب وضعیت مناسبی داریم، به دلیل اینکه جمعیت کمی داریم می توان گفت که خیلی بالاتر از سطح استاندارد ها قرار داریم.

حسینی در ادامه خاطر نشان کرد: از سالن های کتابخانه ها به خصوص قبل از شروع کنکور سراسری استفاده بسیار خوبی میشد و همه گروه سنی عضو کتابخانه ها هستند؛ چهار کتابخانه مذکور حدود ۱۴۰۰ نفر عضو دارند؛ از کتابخانه سیار ما که از ابتدا سال ۱۳۹۷ شروع به فعالیت کرد در روستاهایی که پوشش می دهد استقبال بهتری شده است.

رئیس اداره کتابخانه های فیروزکوه با اشاره به مشکلات کتابخانه های شهرستان گفت: ساختمان و تجهیزات کتابخانه مرکز شهر (کتابخانه امیری فیروزکوهی) قدیمی شده است و به تعمیرات اساسی نیاز دارد؛ اگر اعتباراتی در نظر گرفته شود می توان فضا کتابخانه ها را شاداب تر کرد؛ در خواست ما این است که اگر بشود یک پایگاه کتابخانه سیار دیگر به کتابخانه سیار ما اضافه شود تا بتوان به سایر روستاهای پر جمعیت خدمات ارائه دهیم بهتر است.

وی در پایان درباره نقش کتاب و کتابخوانی در پیشرفت و ارتقا جامعه بیان داشت: این امر را می توان در خاطراتی که همه بزرگان نوشتند جستجو کنیم که هیچ بزرگی نقش کتاب را انکار نمیکند؛ همه افراد برجسته نقطه شروع بزرگی را کتاب می دانند و این نقش پر رنگ و موثر کتاب را نمی توان انکار کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا