۱۵۰ میلیارد تومان در بخش کشاورزی فیروزکوه سرمایه‌گذاری شده‌است

«رضا فرازی» گفت:‌ امسال تلاش داریم ۱۵ طرح کشاورزی را در این شهرستان افتتاح کنیم که احداث مجتمع پرواربندی دام سبک و سنگین با ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ تنی و همچنین احداث واحد تولیدی مرغ گوشتی و همچنین واحدهای تولیدی ماهیان سردابی از جمله طرح های قابل افتتاح امسال است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، «رضا فرازی» گفت:‌ امسال تلاش داریم ۱۵ طرح کشاورزی را در این شهرستان افتتاح کنیم که احداث مجتمع پرواربندی دام سبک و سنگین با ظرفیت ۹ هزار و ۶۰۰ تنی و همچنین احداث واحد تولیدی مرغ گوشتی و همچنین واحدهای تولیدی ماهیان سردابی از جمله طرح های قابل افتتاح امسال است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح ها برای ۱۹۰ نفر بصورت مستقیم اشتغال ایجاد می شود افزود:‌ بدلیل شرایط آب و هوایی تلاش داریم تعداد زیادی از این طرح ها را تا پایان امسال و در دهه فجر و مابقی را در اوایل سال آینده افتتاح کنیم.

فرازی ادامه داد: شهرستان فیروزکوه با داشتن ۸ هزار هکتار اراضی باغی و زراعی به قطب تولید دام و طیور در استان تهران و حتی کشور تبدیل شده است.

وی افزود: این شهرستان سه مجموعه تولیدی دام سبک و سنگین دارد که در کشور نام آور است، واحد اسپرم دام سنگین و همچنین ۲ مجموعه بزرگ پرورش اصلاح نژاد دام سبک در این شهرستان مشغول فعالیت هستند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از ابتدای امسال ۳۰ میلیارد ریال در زمینه کشاورزی سرمایه گذاری کردیم که با استفاده از این اعتبارات تعدادی زیادی تراکتور و سایر تجهیزات کشاورزی خریداری کردیم.

به گفته وی، شهرستان فیروزکوه قطب تولید ماهی قزلآلای کشور است و سالانه بیش از ۲ هزار تن ماهی در این شهرستان تولید میشود و همچنین ۵۰ درصد تولید ماهی استان تهران در این شهرستان تامین میشود.

فرازی خاطرنشان کرد: این شهرستان در زمینه تولید محصولاتی همچون انار، سیب زمینی و گردو سرآمد کشور است و تلاش داریم با افتتاح واحدهای کشاورزی ظرفیت این شهرستان را افزایش دهیم چرا که فیروزکوه بدلیل شرایط آب و هوایی مناسب از پتانسیل بالایی در بخش کشاورزی برخوردار است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا