۲۱ هزار خانه روستایی طی ۳ سال در استان تهران مقاوم سازی شد

مدیر کل روستایی و امور شوراهای استانداری تهران گفت: ۲۱ هزار خانه روستایی طی ۳ سال اخیر در استان تهران مقاوم سازی شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از مهر، معصومه پرندوار در مراسم افتتاح کارگاه قالی بافی عشایری روستای طرود که با حضور مهدی یوسفی جمارانی فرماندار فیروزکوه، هاتف ممیزی مدیرکل عشایری استان تهران، معاونین فرماندار، بخشداران و دیگر مسئولان برگزار شد اظهار داشت: همه ما در خصوص اقداماتی که در زمینه روستاها انجام شده واقف هستیم که سیما و منظر امروز روستاها هیچ شباهتی به روستاهای پیش از انقلاب ندارد.

پرندوار با اشاره به اینکه کارهای انجام شده در روستاها در یک بخش عمرانی و یک بخش اقتصادی بوده است گفت: در موضوع عمرانی سیما و منظر و خانه بهداشت و درمانی و ۹۵ درصد در حوزه زیرساخت‌ها کار انجام شده چنانکه تحلیل گران توافق نظر دارند که اوضاع روستاهای ایران به مراتب تغییرات شگرفی را داشته است.

وی بیان داشت: امروز با وجود تحریم‌ها این اتفاقات رخ داده و نظام در حوزه روستایی سخاوت به خرج داده و در فیروزکوه برای گازرسانی اقدامات خوب و قابل تقدیری اتفاق افتاده و امروز در روستاها زیبا سازی و آسفالت و ساختمان‌های چند منظوره دیده می‌شود.

مدیر کل روستایی و امور شوراهای استانداری تهران در ادامه بیان داشت: بخش مهمی که همه دنیا در روستاها به دنبال آن هستند اشتغال است چرا که وقتی توسعه پایدار روستایی را می‌گوئیم فقط اشتغال نیست بلکه اقتصاد روستایی است و اشتغال یکی از شاخه‌های اقتصاد محسوب می‌شود و وقتی می‌گوئیم اشتغال تحول یافته منظورمان یک محصول تک رقمی نیست و باید بدانیم که مشکلات کشوری بدون نگاه به حوزه روستایی حل نخواهد شد چرا که روستا حوزه امن تولید موارد غذایی و فرهنگ ساز محسوب می‌شود.

پرندوار با اشاره به اقدامات خوبی که در روستاها صورت گرفته به مقاوم سازی خانه‌های روستایی اشاره کرد و گفت: طی سه سال اخیر ۲۱ هزار خانه روستایی مقاوم سازی شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا