فرماندار شهرستان فیروزکوه:

۵۰۴ شغل طی نیمه اول سال جاری در فیروزکوه ایجاد شده است

فرماندار فیروزکوه با اشاره به اینکه برای سال ۹۹ ایجاد ۲ هزار شغل هدف گذاری شده گفت: ۵۰۴ شغل طی نیمه اول سال جاری در فیروزکوه ایجاد شده است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از مهر، مهدی یوسفی جمارانی فرماندار شهرستان فیروزکوه در جلسه کارگروه اشتغال که با حضور نمایندگان بنیاد برکت برگزار شد، اظهار داشت: حرکت در جهت ایجاد اشتغال مهمترین کاری است که باید در سطح کشور رخ دهد و اگر برنامه‌ای در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی و افزایش رفاه و بالا بردن سرمایه اجتماعی و بهره گیری مناسب از نیروی انسانی داریم باید در این حوزه گام برداریم و بتوانیم اقدامات مؤثری انجام دهیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه تصریح کرد: توسعه در حوزه اقتصادی نیز منوط به این است که ما بتوانیم ظرفیت‌های شغلی متعددی را ایجاد کنیم، این در حالی است که تعداد زیادی از طرح‌ها در دستگاه‌های اجرایی مصوب می‌شود و اعتباراتی هم برای آن در نظر گرفته می‌شود اما روی کاغذ باقی می‌ماند.

وی افزود: در سال ۹۷ طرح حمایت از مشاغل خانگی یکی از طرح‌هایی بود که نتایج خوبی را در سطح شهرستان بدنبال داشت و با توجه به آمار جمعیتی پایین فیروزکوه در بین ۱۶ شهرستان استان تهران، با ایجاد اشتغال برای ۳۵۰ نفر بالا ترین ظرفیت را در استان تهران به خود اختصاص داد و اعتبارات دولتی قابل توجهی جذب کرد و البته پرونده‌هایی نیز با نقص‌های مواجه شد که هنوز باقی مانده و نیازمند این است که مراحل تکمیلی خود را سپری کنند و شاید یکی از عمده ترین دلایل عدم تکمیل آنها تصمیمی بود که در سال ۹۸ گرفته شد مبنی بر اینکه این اعتبارات در اختیار پشتیبان قرار بگیرد.

یوسفی جمارانی خاطر نشان کرد: این تجربه موفقی نبود به لحاظ اینکه کار گروهی در مناطق کم جمعیتی مانند شهرستان فیروزکوه اساساً خیلی تجربه شده نیست و افراد تمایل دارند یک کسب و کار مستقل برای خود ایجاد کنند.

فرماندار فیروزکوه افزود: در همین راستا در سال جاری بنیاد برکت با هدف توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال با تجربه و مطالعه نقاط ضعف و قوت موجود در طرح‌های گذشته در این حوزه گام برداشته است.

وی با بیان اینکه باید به دنبال اشتغال زایی واقعی باشیم عنوان داشت: فرمانداری فیروزکوه با مشارکت بنیاد برکت اقدام به حمایت از مشاغل خانگی با اعطای تسهیلات قرض الحسنه پنج تا چهل میلیون تومانی با دوره بازپرداخت ۵ ساله برای حداقل یکصد نفر اقدام خواهد کرد که در این مسیر همکاری ادارات جهاد کشاورزی صنایع دستی و میراث فرهنگی، کمیته امداد، بهزیستی، بنیاد شهید، اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی و شوراهای اسلامی روستایی و دهیاران حائز اهمیت خواهد بود.

فرماندار فیروزکوه اظهار داشت: با همکاری و تلاش‌های دستگاه‌های اجرایی شهرستان و سرمایه گذاران بخش خصوصی در نیمه اول سال جاری ۵۰۴ شغل در شهرستان فیروزکوه ایجاد شده است که البته با هدف گذاری ایجاد دو هزار شغل در ابتدای سال ۹۹ هنوز فاصله داریم و امیدواریم با تلاش مضاعف دستگاه‌های اجرایی و حمایت‌های مالی شبکه بانکی از سرمایه گذاران بخش خصوصی در جهت رسیدن به این هدف تا پایان سال گام بر داریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا