مسئول امور عشایر شهرستان فیروزکوه عنوان کرد:

۶۰۰ خانوار تعداد عشایر بومی شهرستان فیروزکوه/بهره مندی از امکانات؛ عمده علتِ کوچِ عشایر به فیروزکوه

مسئول امور عشایر شهرستان فیروزکوه بیان داشت: در مجموع ۹۰۰ خانوار عشایر داریم که این عشایر از ۱۵ خرداد ماه لغایت ۱۵ شهریور ماه در ۱۴۷ یورد عشایر مستقر می شوند و به شیردوشی دام و فرآوری محصولات لبنی می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عین الله اسفندیار مسئول امور عشایر شهرستان فیروزکوه گفت: شهرستان فیروزکوه با توجه به این که بین سه استان تهران، سمنان و مازندران واقع شده و دارای مراتع مستعدی است که از دیرباز مورد توجه عشایر و ایلات مختلفی بوده و همچنان هم مورد توجه است، مانند عشایر ایل اَلیکایی اُصانلو از شهرستان گرمسار، ایل سنگسری از استان سمنان، عشایر مومن آبادی، افتری و غیره به عنوان عشایر مهمان با تعداد ۳۰۰ خانوار هستند که ما در فصل ییلاق در شهرستان در خدمت آنها هستیم.

وی خاطر نشان کرد: ۶۰۰ خانوار عشایر بومی هستند که در مجموع ۹۰۰ خانوار عشایر داریم که این عشایر از ۱۵ خرداد ماه لغایت ۱۵ شهریور ماه در ۱۴۷ یورد عشایر مستقر می شوند و به شیردوشی دام و فرآوری محصولات لبنی می پردازند؛دام عشایر در فصل قشلاق به کویر های استان سمنان کوچ می کند.

مسئول امور عشایر فیروزکوه در ادامه افزود: با توجه به راه هایی که احداث کردیم حدود ۳۰۰ الی ۴۰۰ کیلومتر راه عشایری وجود دارد که ارتباط شهر یا روستا را با ۱۴۷ یورد متصل کردیم تا اخیراً عشایر بتوانند محصولات لبنی خود را سریع به شهر یا روستا انتقال دهند.

اسفندیار در پایان تصریح کرد: در یک الی دو سال گذشته عمده علتِ کوچِ عشایر امکانات بوده است، مانند استقرار عشایر در روستای طرود به دلیل وجود گاز و بهره مندی از آن بوده است؛ حتی اگر گازرسانی به روستا ها انجام شود عشایر حاضر هستند که به روستا برگردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا