فرماندار شهرستان فیروزکوه:

۷۰ کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری فیروزکوه اضافه می‌شود

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه ۷۰ کیلومتر به ظرفیت فیبرنوری فیروزکوه اضافه می‌شود، گفت: توسعه مراکز و دفاتر مخابرات روستایی فیروزکوه در دستور کار قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی یوسفی‌جمارانی، فرماندار شهرستان فیروزکوه، در دیدار با مدیرعامل مخابرات استان تهران و با حضور نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه اظهار کرد: مشکلات زیر‌ساختی در حوزه فنی و مخابراتی شهرستان فیروزکوه روبه بهبود بوده، ولی هنوز به نقطه مطلوب نرسیده است.

وی با بیان اینکه هنوز در روستاها مشکلات ارتباطی وجود دارد، افزود: این مشکلات در حوزه تلفن همراه و تلفن ثابت کمتر است، اما تقویت اینترنت بخشی از نیازهای امروز به شمار می‌رود.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با اشاره به اینکه تلاش‌های خوبی طی چند سال اخیر در این زمینه شده است، گفت: یکی از مشکلات جدی که امروز وجود دارد، این بوده که خطوط ارتباطی فیروزکوه از طریق فیبر نوری، فقط از یک مسیر و آن هم محور اصلی عبور کرده است.

یوسفی‌جمارانی ادامه داد: در طول مسیر، هر کجا که حفاری خارج از شهرستان فیروزکوه و در شهرستان‌های دماوند و پردیس صورت می‌گیرد، متاسفانه با قطعی مواجه می‌شویم و این مشکلاتی است مردم فیروزکوه و دماوند با آن مواجه هستند.

وی بیان کرد: نشستی با حضور مدیرعامل مخابرات ایران برگزار شد و دستورات خوبی را در آن نشست برای راه‌اندازی مسیر پروتکشن فیروزکوه صادر کرد و پیرو آن امروز نشستی در خدمت مدیرعامل مخابرات استان تهران بودیم.

فرماندار شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: در نشست امروز، بحث تامین فیبر نوری روستاها به ویژه مسیر دوراهی اندریه تا زرمان که در سال گذشته تفاهم نامه‌ای برای رفع مشکلات بین بخشداری و اداره کل منطقه هفت تنظیم شده بود، مورد تصویب قرار گرفت و حدود ۳۰ کیلومتر فیبر نوری برای آن اختصاص داده شد.

یوسفی‌جمارانی در خصوص مسیر پشتیبان فیبرنوری فیروزکوه اظهار کرد: در ارتباط با مسیر پشتیبان فیبرنوری فیروزکوه از محور سمنان، ۲۴ کیلومتر در حوزه شهری و ۱۲ کیلومتر هم در محدوده روستایی قرار دارد که دستور ۲۴ کیلومتر از فیبرنوری از سه راهی امیریه تا گور سفید نیز صادر شد.

وی با بیان اینکه در مجموع ۷۰ کیلومتر امروز به ظرفیت فیبر نوری اضافه می‌شود، افزود: امیدواریم تا پایان فصل تابستان با همراهی مدیران شهرستانی و اعضای شوراها و روستاها، این کار به نتیجه و سامان برسد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: در این راستا، قرار است که مرکز مخابراتی گور سفید و مرکز مخابراتی روستای محمودآباد به صورت اف.تی.تی.اچ راه‌اندازی شود.

یوسفی‌جمارانی با اشاره به اینکه تکمیل و توسعه مراکز مخابرات روستایی و بحث خدمات آی‌‌.سی‌.تی در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: مقرر شده تا با اخذ مجوزهای لازم، تمامی خدماتی که در دستگاه‌های شهرستان ارائه می‌شود در دفاتر روستایی نیز دایر و ارائه شود.

وی بیان کرد: در حوزه شهری هم توافقی که با مدیرعامل مخابرات استان تهران در خصوص سامانه پایش تصویری شهر فیروزکوه داشتیم که قرار شد تا فیبر نوری تمام این سامانه تامین شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا