آغاز به کار مستند سازی خاطرات والدین معظم شهدای شهرستان فیروزکوه

در جلسه ای با حضور معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در خصوص ثبت خاطرات والدین معظم شهدا و جانبازان به بحث و بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، شاهین عسگریان معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران به همراه خانم تبیره ای رئیس اداره اسناد و انتشارات اداره کل، عباس زاده کارگردان و مدیر تولید برنامه تلویزیونی قرار عاشقی که مربوط به ثبت خاطرات والدین معظم شهدا می باشند، با حضور در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه با غلامرضا نیکدل رئیس اداره دیدار و در خصوص ثبت خاطرات والدین معظم شهدا و جانبازان به بحث و بررسی پرداختند.

در این جلسه عسگریان معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران با توجه به سخنان رهبر انقلاب نسبت به تکریم خانواده معظم شهدا، بیان کرد: ثبت خاطرات والدین معظم شهدا از ضروریات و گامی اساسی در جهت شناساندن سیره و منش شهدا به نسل نوجوان و جوان است؛ نسلی که جنگ را درک نکرده‌اند با مشاهده و مطالعه این اسناد مهم و ارزشمند می‌تواند به رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهدا پی ببرند و با فرهنگ دفاع مقدس آشنا شوند. ثبت خاطرات و جمع‌آوری آثار شهدا از کارهایی است که باعث ماندگاری اندیشه‌ها و آرمان‌های والای شهدا می‌شود.

در ادامه غلامرضا نیکدل رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه خاطرات والدین معظم شهدا را جز اولویت های بنیاد شهید شهرستان فیروزکوه برشمرد و گفت: سیاست این اداره به غیر از ثبت و ضبط این خاطرات، انتقال این پیام های معنوی و الگوهای زندگی به نسل های سوم و چهارم انقلاب است.

گفتنی است در پایان معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره‌کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستانهای استان تهران و همراهان با حضور در گلزار مطهر شهدای بهشت سجاد علیه‌السلام شهر فیروزکوه با قرائت فاتحه یاد و نام شهدای والامقام شهرستان فیروزکوه را گرامی داشتند.

همچنین عسگریان در ادامه این سفر با سید محمد حسن حسینی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان دیدار و از کتابخانه عمومی و کتابخانه سیار شهرستان بازدید بعمل آورده اند.

وی با بیان این که کتاب هایی با موضوع شهدا و دفاع مقدس می تواند مرجع خوبی برای علاقمندان و محققان در این زمینه باشد، اذعان داشت: بسیار خرسندیم که خانواده های معظم شهدا و ایثارگران می توانند به صورت رایگان از امکانات کتابخانه های شهرستان بهره‌مند گردند.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره‌ کل بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان های استان تهران در پایان بیان کرد: امیدوارم در تعامل و هم‌افزایی با مجموعه کتابخانه‌ها، با گنجینه‌هایی که در اختیار دارد، بتوان کارهای تحولی انجام داد. می‌توانیم با تداوم این همکاری و تعامل، در جهت تعالی امور گام برداریم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا