سرگرد پاسدار محمد حیدری منش:

آغاز هفته دفاع مقدس و مقاومت با شعار “ما مقتدریم” / اجرای بیش از ۱۱۸ ویژه برنامه در فیروزکوه

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه گفت: شعار محوری هفته دفاع مقدس با عنوان “ما مقتدریم” انتخاب شده است، در هفته دفاع مقدس می‌توانیم با تکیه بر این شعار و اقتدار امروز، ایام دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کنیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سرگرد پاسدار محمد حیدری منش فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در نشست خبری به مناسبت هفته دفاع مقدس، گفت: هفته دفاع مقدس فرصت مغتنمی برای چندین امر مهم می‌باشد، اول اینکه ما باید در هفته دفاع مقدس، نقش محوری و مدیریت الهی ولی جامعه را در پیروزی دفاع مقدس و ایجاد هویت بخشی برای حضور جوانان در صحنه جبهه حق علیه باطل ذکر کنیم و فرهنگ دینی که بر اساس سیره شهدا شکل گرفت را به نسل‌های آینده انتقال دهیم.

سرگرد حیدری منش تصریح کرد: همچنین باید به نقش بصیرت در دفاع مقدس اشاره کنیم، با توجه به اینکه بصیرت انقلابی جوانان سال ۵۷ این فرصت و بستر را برای شکل‌گیری حماسه‌های مختلف در عرصه دفاع مقدس به رهبری امام بزرگوار مهیا کرد.

وی افزود: باید به موضوع مهم تقویت تبیین نقش همبستگی ملّی و همدلی در کشور هم اشاره کنیم، اتفاقات زیبایی از همدلی و همراهی مردم با نظام مقدس جمهوری اسلامی در عرصه دفاع مقدس خلق شد.

فرمانده سپاه فیروزکوه اذعان داشت: بسیاری از روستاهای شهرستان فیروزکوه در عرصه دفاع مقدس کمک‌های شایانی به پشتیبانی از جبهه داشتند، اینها در شرایطی بوده که جوانان این مرز و بوم، ۴۸۲ شهید گرانقدر را تقدیم انقلاب نمودند.

سرگرد حیدری منش عنوان کرد: ما باید به این موضوع توجه کنیم که در هفته دفاع مقدس باید قدرت دفاعی کشور در گذشته، حال و آینده بررسی شود و بدانیم که هنوز ما به برکت مجاهدت و جوانمردی‌هایی که در عرصه دفاع مقدس شکل گرفته، این قدرت دفاعی را ایجاد کرده که با این توان در برابر اَبَرقدرت‌های دنیا می‌ایستیم.

وی خاطر نشان کرد: دفاع مقدس زمینه این ایستادگی ما در برابر اَبَرقدرت‌ها است، امروز اگر ما سامانه پدافند ‌‌‌‌‌ای را داریم که توانست پهپاد گلوبال هاوک را ساقط کند، به برکت همان جوانمردی‌ها و ایستادگی در دوران دفاع مقدس و ادامه دادن همان راه اطلاعت از ولی است.

فرمانده سپاه فیروزکوه با اشاره به موضوع روحیه جهادی در عرصه دفاع مقدس بیان داشت: الگوی دفاع مقدس الگوی مدیریت جهادی و الگویی برای حفظ و ارتقای روحیه جهادی در سطح کشور ما و انتقال این روحیه و فرهنگ به سراسر جهان بوده است.

وی تصریح کرد: امروزه هم مشاهده میکنیم که مردم مظلوم در سراسر جهان با الگو گرفتن از روش و منش دفاع مقدس ، خود را برای رویارویی با استکبار آماده میکنند و در مقابل طاغوت می‌ایستند.

دکتر حیدری منش درباره شعار هفته دفاع مقدس گفت: شعار محوری هفته دفاع مقدس با عنوان “ما مقتدریم” انتخاب شده است، در هفته دفاع مقدس می‌توانیم با تکیه بر این شعار و اقتدار امروز، ایام دفاع مقدس را به نسل جدید معرفی کنیم.

فرمانده سپاه فیروزکوه با اشاره به اجرای برنامه‌هایی در هفته دفاع مقدس در فیروزکوه، اظهار داشت: در روزشمار این ایام بیش از ۱۱۸ برنامه‌ مختلف را تدارک دیدیم که محور اصلی برنامه‌های ما در حوزه توسعه اردوهای جهادی برای آبرسانی به اراضی کشاورزی و باغات شهرستان، برنامه ریزی برای جهاد خدمات رسانی در قالب بسیج سازندگی می باشد.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های ما راه اندازی کاروان مقاومت است که کاروان خودرویی در روز اول هفته دفاع مقدس راه اندازی می‌شوند و با رژه خودرویی و موتوری در سطح شهرستان حرکت می‌کنند و این برنامه به صورت مستمر در طول هفته دفاع مقدس جریان دارد.

سرگرد حیدری منش تصریح کرد: برگزاری مراسم روضه‌های خانگی را به واسطه قرار گرفتن در اربعین حسینی داریم که این برنامه از طریق بسیج مداحان پیگیری می‌شود، همچنین برنامه ویژه تکریم از پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت در شهرستان، فضاسازی در فضاهای مختلف _در سطح پایگاه‌ها، حوزه‌ها، روستاها و محلات_ به مناسبت هفته دفاع مقدس، برنامه شب شعر و خاطره توسط بسیج هنرمندان را در دستور کار داریم.

فرمانده سپاه فیروزکوه عنوان کرد: تولیدات فرهنگی به صورت موشن گرافی، کلیپ و بیان خاطرات و نکات جذاب دفاع مقدس در فضای مجازی، اجرای برنامه خاص آبروی محله و اعتبار کوچه مقابل منزل خانواده‌های معظم شهدا که به شکلی یادواره شهدا شهیدان گرانقدر دفاع مقدس در مقابل منزل شهید است و برپایی نمایشگاه‌هایی در ورودی مساجد از دیگر برنامه‌های ما می‌باشند.

وی اذعان داشت: برگزاری نشست‌های روشنگری در سطح پایگاه‌ها، محلات و مساجد با محوریت بصیرت آفرینی و الگوبرداری از روش و سیره دفاع مقدس، اجرای برنامه‌های سرود، گلباران گلزار شهدا و اجرای برنامه‌هایی برای دیدار و تکریم از خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران از جمله برنامه‌های هفته دفاع مقدس در شهرستان فیروزکوه است.

سرگرد حیدری منش در ادامه گفت: تمرکز ما بر نهضت خدمت‌رسانی و کمک به افرادی می‌باشد که به واسطه شیوع کرونا دچار مشکل شدند، ما در این مرحله از طرح شهید سلیمانی که‌ در آن قرار داریم با رهگیری بیماران و تشدید این اقدامات واکسیناسیون در ایام هفته دفاع مقدس، به بیمارانی که به واسطه کرونا دچار مشکل شدند و در کسب و کار دچار مضیغه هستند، با حفظ کرامت انسانی و شَان آنها بسته‌های معیشتی را تقدیم میکنیم و پویش همکلاسی مهربان توسط بسیج دانش آموزی در این ایام اجرایی خواهد شد.

فرمانده سپاه فیروزکوه خاطر نشان کرد: ما در شب اربعین حسینی برنامه توزیع کمک‌های مومنانه را به صورت غیر متمرکز در پنج مسجد شهرستان انجام می‌دهیم که ان شاءالله در تمام نقاط شهر توزیع بسته‌های کمک مومنانه انجام شود.

وی عنوان کرد: از طرفی برای اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه کودکان و نوجوانان مانند برگزاری مسابقه نقاشی و کتابخوانی برنامه ریزی کردیم و ان شاءالله در روز اربعین اجرای ویژه برنامه اربعین را در مزار شهدا با همکاری هیئت‌های مذهبی شهرستان در دستور کار داریم.

سرگرد حیدری منش بیان داشت: برگزاری بعضی مسابقات ورزشی با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی، یادواره‌های شهدای روستاهای جلیزجند و شهرآباد، ویژه برنامه همایش روز سرباز از دیگر برنامه‌های ما برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس می‌باشد.

فرمانده سپاه شهرستان فیروزکوه در پایان خاطر نشان کرد: هدف اصلی ما اجرای نهضت خدمت‌رسانی و احیای ارزش‌ها و باورهایی است که بر اساس آن حماسه‌های دفاع مقدس خلق شد و شهدایی در این راه جانِ با ارزش خود را هدیه کردند؛ امروز هم برای جوانان باید الگوسازی شود تا ان شاءالله با الگو گرفتن از سیره شهدا، به سمت تعالی و کمال حرکت کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا