رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه خبر داد؛

آغاز و استمرار دیدارهای دانش‌آموزی با والدین شهدا

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه گفت: امسال دیدارهای دانش‌آموزی با والدین شهدا انجام شد و در سال آینده با هدف آشنایی نسل امروزی با سبک زندگی شهدا استمرار می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، غلامرضا نیکدل اظهار کرد: محوریت اقدامات بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه در سال ۱۴۰۱ بر اشتغال فرزندان جانباز و اعطای تسهیلات خوداشتغالی یعنی اشتغال‌آفرینی برای فرزندان جانبازان بود.

وی ادامه داد: همچنین تمرکز ما در سال ۱۴۰۱ بر ساماندهی گلزار شهدا بود که با تحویل دادن گلزار شهدا به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تلاش کردیم سرفصل بودجه‌ای گلزارهای شهدای روستایی که در اختیار دهیاری‌ها است، در استانداری فعال شودکه این اقدام بسیار مثبتی برای مرمت و نگهداری گلزار شهدا است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فیروزکوه خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات بنیاد شهید فیروزکوه نوسازی تمثال شهدا در بلوار تهران به سمت شمال است که در شب نیز قابلیت دید دارد و به یک نوعی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت محسوب می‌شود.

نیکدل اشاره داشت: با عنایت به تمرکز تهاجم فرهنگی و استکبار جهانی بر روی تغییر سبک زندگی ایرانی و بومی ما و تلاش مضاعف آن‌ها در فضای مجازی و همچنین فضای عینی بر این امر است، با دیدار از خانواده شهدا که عینی‌ترین و ملموس‌ترین منبع غنی فرهنگ ایثار و شهادت و سبک و سیره زندگی سالم و اسلامی-ایرانی است، تلاش می‌کنیم فرهنگ ایثار و شهادت تقویت شود.

وی تاکید کرد: بر مبنای همین ضرورت در سال جاری شروع کار دیدارهای دانش‌آموزی با والدین شهدا انجام شد و در سال آینده نیز تقویت و رساندن آن به سن پائین‌تر یعنی سن کانون فرهنگی و فکری کودکان رقم خواهد خورد که هم والدین و هم دانش‌آموزان مشاهده کنند شهید در کجا پرورش یافته، در چه بستر و منزل ساده و صمیمی و پر از محبت بوده است، در چه مکان دور از تجملات و با امکانات ساده زندگی کرده و در چه فضای اخلاق‌مدارانه‌ای از سوی پدر و مادر شهید در رفتار با همدیگر بوده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران فیروزکوه تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا هم برای مدیران ضرورت دارد که احساس کنند مسئولیت آنها چقدر سنگین است و هم برای دانش‌آموزان اهمیت دارد که مشاهده کنند دروغ‌پراکنی فضای مجازی استکبار جهانی در برابر خانواده شهدا به چه صورت است و هم برای عموم مردم که در زندگی سرلوحه خود را در رفتار با همدیگر و همچنین با فرزند خود سبک و سیره والدین شهدا قرار دهند؛ این جزو اهداف بنیاد شهید در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا