آماده‌باش آتش نشانی فیروزکوه برای چهارشنبه آخر سال

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه با ارائه توصیه های ایمنی به شهروندان از آماده باش آتش‌نشانان برای مقابله با حوادث احتمالی چهارشنبه آخر سال‌ در این شهر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مؤمنی، مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری فیروزکوه در این خصوص تصریح کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و سویه امیکرون و سرعت سرایت این ویروس و توصیه‌های اکید مبنی بر عدم حضور در تجمعات، تقاضا دارم که همشهریان در این روز‌ها طبق توصیه کارشناسان از منزل خارج نشوند تا حلقه شیوع بیماری کرونا قطع شود.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری در ادامه افزود: خانواده‌ها با فرزندان خود صحبت کنند و اجازه ندهند که آن‌ها به بیرون از منزل بروند و در مورد خطرات بازی با آتش و مواد محترقه و منفجره آگاهی لازم را بدهند.

وی با بیان اینکه برای کار‌های غیر ضروری از منزل خارج نشوید، گفت: در خصوص شب چهارشنبه سوری تمهیدات ویژه‌ای را در نظر گرفتیم و نیروهای ما برای خدمات رسانی بهتر به شهروندان مستقر هستند.

مومنی همچنین با اشاره به اهمیت مراقبت بیشتر والدین در خصوص خروج فرزندان از منزل، یادآور شد: حضور فرزندان در محوطه‌ای که دیگران در آن با آتش و مواد محترقه بازی می‌کنند هرچند که آن‌ها دست به بازی خطرناک نزنند، عمداً و ناخواسته سلامتی آن‌ها را نیز در معرض خطر جدی قرار می‌دهد.

وی بیان کرد: از آتش زدن لاستیک، هیزم، کارتن خالی و امثال اینها چه در واحدهای مسکونی و چه در معابر، کوچه و خیابان خودداری نمایید.

مؤمنی تأکید کرد: به شهروندان توصیه می شود که در چهارشنبه آخر سال از تردد درون شهری پرهیز کنند و درصورت نیاز به تردد در شهر، پنجره های ماشین را بسته نگه دارند و همچنین پنجره های منازل را نیز ببندند تا از آتش سوزی ناشی از پرت کردن مواد منفجره به داخل خانه و ماشین جلوگیری کنند و همچنین از پارک کردن ماشین ها در کنار درخت ها و تیرهای برق خودداری کنند و حد الامکان وسیله نقلیه خود را داخل پارکینگ منازل پارک کنند.

مسئول آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری خاطرنشان کرد: نوروز را با چهارشنبه سوزی به کام خود و دیگران تلخ نکنید و در صورت بروز هرگونه حریق و یا حادثه ضمن حفظ خونسردی با تلفن ۱۲۵ تماس گرفته و مراتب را با ذکر نوع حادثه و نشانی دقیق اطلاع دهید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا