آماده‌باش مدیریت بحران استان تهران در پی وقوع سیل در فیروزکوه

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران با اشاره به وقوع سیل در فیروزکوه و صدور هشدار نارنجی هواشناسی، از آماده باش مدیریت بحران استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، حامد یزدی مهر عصر چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به وقوع سیلاب دوباره که دقایقی قبل در فیروزکوه رخ داد اظهار داشت: اکنون مدیریت بحران استان تهران در حالت آماده باش کامل قرار گرفته است.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران با بیان اینکه از روز گذشته(سه شنبه) هشدار زرد و امروز(چهارشنبه) هشدار نارنجی هواشناسی صادر شده، گفت: در خصوص وزش باد شدید و فاصله گرفتن مردم از مسیل‌ها و رودخانه‌ها به طور ویژه توصیه می‌شود.

یزدی مهر با اشاره به وقوع سیلاب در منطقه تنگه واشی و روستای کمند فیروزکوه عنوان داشت: طبق گزارش هلال احمر به محض وقوع سیلاب، تیم ارزیاب به منطقه اعزام شدند و در حال بررسی وسعت و میزان خسارت و همچنین افراد حادثه دیده احتمالی هستند.

وی گفت: عوامل امدادی و مدیریت بحران شهرستان‌ های فیروزکوه و دماوند و سه شعبه دیگر در آماده باش کامل هستند تا در صورت نیاز به منطقه اعلام شده اعزام شوند.

مردم استان تهران از روخانه ها فاصله بگیرند

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران از صدور هشدار نارنجی هواشناسی خبر داد و گفت: مردم استان تهران از روخانه ها فاصله بگیرند.

وی اظهار داشت: با توجه به رشد قابل ملاحظه ابرهای همرفتی از عصر امروز (چهارشنبه) تا فردا(پنجشنبه) احتمال رگبار و رعد و برق و آب گرفتگی معابر وحود دارد.

یزدی مهر همچنین درخصوص سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها هشدار داد و افزود: از مردم می خواهیم از رودخانه ها فاصله بگیرند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری تهران از احتمال خسارت در اثر باد شدید خبر داد و گفت: کاهش دید و امکان آسیب به بخش های مختلف کشاورزی در نواحی شمالی به ویژه ارتفاعات و نواحی جنوبی گاهی باد شدید پیش بینی شده است.

یزدی مهر به مردم توصیه کرد از  تردد در حاشیه و بستر مسیل ها و رودخانه ها و همچنین از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

انتهای پام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا