اجرای بیش از ۱۰ پروژه انتقال آب در روستاهای شهرستان فیروزکوه

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه گفت: ۱۰ پروژه انتقال آب (پوشش انهار و بهره گیری از شیوه نوین آبیاری) در سطح روستاهای شهرستان در حال اجرا می باشد که تاکنون ۵ پروژه افتتاح و ۵ پروژه دیگر در حال اجرا است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، رضا فرازی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه در گفتگو با خبرنگاران تصریح کرد: جهاد کشاورزی شهرستان به عنوان تامین و توزیع کننده اقلام ضروری مردم همواره تلاش می کند محصولات کشاورزی بویژه کالاهای اساسی به وفور در دسترس مردم قرار گیرد.

رئیس جهاد کشاورزی فیروزکوه خاطر نشان کرد: در سه ماهه نخست امسال بیش از ۶۰ تن برنج هندی ،۳۲ تن شکر و ۲۳ تن مرغ منجمد و سایر اقلام ضروری با نرخ مصوب دولتی در شهرستان فیروزکوه توزیع شد.

فرازی در ادامه از تامین و توزیع آرد مورد نیاز شهرستان خبر داد و یادآور شد: ۱۳ تن آرد مورد نیاز شهرستان در حال تامین است و در میان واحدهای نانوایی توزیع خواهد شد.

وی تاکید کرد: جهاد کشاورزی شهرستان به صورت مستمر نظارت، رصد و پایش واحدهای نانوایی را در دستور کار قرار داده و در صورت مشاهده تخلف برابر قانون با واحدهای متخلف برخورد خواهد کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فیروزکوه با اشاره به پروژه های در دست اجرای اداره جهاد کشاورزی شهرستان گفت: ۱۰ پروژه انتقال آب (پوشش انهار و بهره گیری از شیوه نوین آبیاری) در سطح روستاهای شهرستان در حال اجرا می باشد که تاکنون ۵ پروژه افتتاح و ۵ پروژه دیگر در حال اجرا است؛ این پروژه ها با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال و با مشارکت سپاه و بسیج شهرستان در حال اجرا است

وی از مراحل پایانی پروژه انتقال آب روستای طارس خبر داد و افزود: این پروژه با ۶ میلیارد و ۴۹۰ میلیون تومان و با همکاری دهیاری و شورای این روستا در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

فرازی همچنین با اشاره به اجرای طرح آبیاری تجمیعی کم فشار در سطح روستاهای شهرستان گفت:در حال حاضر این طرح در سطح ۵۴۰ هکتار از اراضی شهرستان فیروزکوه در حال اجرا می باشد؛ ۳ پروژه در حوزه دام و طیور شامل یک واحد دامداری (شرکت رامیاران آرشید مهر ) با ظرفیت ۳۵۰۰ راس گوسفند داشتی و دو واحد مرغداری ۶۰ هزار قطعه ای به زودی با حضور مسئولین ارشد کشور افتتاح و به بهره برداری خواهد رسید.

وی بیان داشت: تاکنون ۶ پرونده متقاضیان راه اندازی کسب و کار (در حوزه پرورش طیور و ماهی) جهت اخذ تسهیلات از محل تبصره ۱۸ از سوی اداره جهاد کشاورزی شهرستان به بانک معرفی شدند.

فرازی همچنین با اشاره به اعطای تسهیلات دامدار کارت به دامداران و عشایر فیروزکوهی اذعان کرد: تاکنون بیش از ۸۹ نفر از متقاضیان توسط این اداره به بانک کشاورزی شهرستان معرفی شدند.

وی با بیان اینکه این تسهیلات در راستای حمایت از تولید و اشتغال در قالب تسهیلات دامدار کارت صرفاً جهت خرید نهاده های دامی اعطاء میگردد، خاطرنشان کرد: این تسهیلات با نرخ سود ۱۱ درصد در مبالغ ۲۰۰ ،۱۰۰و ۵۰۰ میلیون ریال به دامداران روستایی و عشایری اعطاء می گردد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا