فرماندار فیروزکوه:

اخطار برای مشترکان پرمصرف آب صادر می‌شود

فرماندار شهرستان فیروزکوه گفت: مدیریت و نظارت بر وضعیت بهره‌برداران غیر‌مجاز آب، ارسال اخطاریه برای مشترکان پر مصرف و تعیین مشترکان با مصرف خارج از ضابطه برای مدیریت مصرف آب در دستور کار مسئولان مربوطه قرار می‌گیرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از خبرگزاری ایرنا، محمد حیدری منش روز سه شنبه به خبرنگاران گفت:حریم کیفی مسیل آب در شهرستان حذف می شود و با این مصوبه مشکلات زیادی حل می شود.

فرماندار فیروز کوه تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندان پیگیر دریافت جواز ساخت و ساز بودند و در برخی از موارد مشکلاتی را در حوزه حریم کیفی آب داشتند.

وی ادامه داد: با پیگیری‌هایی که از طریق مجموعه‌های مختلف شهرستان صورت گرفت و به استانداری تهران منعکس شد و با کمک و همراهی استانداری حریم کیفی برای مسیل ها در سطح شهرستان‌ها حذف شد.

فرماندار فیروزکوه : اخطار برای مشترکان پرمصرف آب صادر می شود

فرماندار فیروز کوه توضیح داد: پیش از این حریم کیفی مسیل‌ها و حریم حفاظتی که برای رودخانه‌ها ۲۲ و نیم متر بود که با مصوبه جدید این حریم به ۷ و نیم متر تقلیل داده شده است .

حیدی منش ادامه داد: حریم حمایتی هم به جای ۷ و نیم متر در کنار رودخانه‌ها به ۲۲ و نیم متر افزایش پیدا کرد و مجموعا ۳۰ متر حریم برای رودخانه‌ها در نظر گرفته خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: پیش از این حریم حفاظتی رودخانه‌ها ۸۰ متر بود که به ۳۰ متر تقلیل پیدا کرده است و امور آب شهرستان و اداره محیط زیست موظف هستند که در پاسخ به استعلامات مصوبه جدید را ملاک عمل قرار بدهند.

فرماندار شهرستان فیروزکوه با بیان اینکه حریم و بستر رودخانه مسئله توسعه روستا و شهر هست‌، توضیح داد: با مصوبه جدید در حوزه ضابطه ۷۸۲ حریم کیفی رودخانه‌ها، بخش عمده دغدغه روستائیان در حوزه حریم کیفی و حریم حفاظتی روستائیان در حوزه ساخت و ساز رفع می‌شود.

حیدری منش ادامه با اشاره به سایر مشکلات روستائیان توضیح داد: برای رفع مشکل آب شرب روستایی به ویژه روستاهای شهر‌آباد و بهین لازم است تدابیری اندیشیده شود.

این مقام مسئول بیان کرد: بخشی از پوشش انهار در طی سال‌های گذشته انجام شده و توصیه می‌شود با اعتبار محدود با قید فوریت عملیات اجرایی سایر بخش‌ها نیز اجرا و انجام شود.

شهرستان فیروز کوه با جمعیت سیال ۵۰ تا ۱۵۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا