فرماندار فیروزکوه:

اساس کار ستاد ساماندهی ساخت و ساز غیر‌مجاز را بر جلوگیری از سودجویی متخلفین

جلسه ستاد پیشگیری و مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز به ریاست فرماندار شهرستان فیروزکوه و با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری، بخشدار ارجمند، شهردار فیروزکوه و دیگر اعضا در محل فرمانداری تشکیل شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز به نقل از روابط عمومی فرمانداری شهرستان فیروزکوه، محمد حیدری منش در این جلسه‌ گفت: اعضای این ستاد می‌بایست اساس کار خود را بر جلوگیری از سودجویی متخلفین برنامه ریزی کنند.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های متولی در برگزاری گشت مشترک اهتمام جدی داشته باشند، گفت:  با توجه به اینکه شهرستان فیروزکوه دارای بیشترین پهنه جغرافیایی در استان بوده نظارت برای جلوگیری از ساخت و ساز باید بصورت جدی مورد توجه قرار گیرد.

فرماندار شهرستان فیروزکوه افزود: بخش نظارت بیش از پیش جهت رصد بصورت روزانه وارد عمل شده و ادارات موظفند گزارش را بصورت روزانه به این ستاد اعلام کنند.

 حیدری منش افزود: می‌بایست  کلیه دستگاه‌های مرتبط نسبت به تهیه گزارشی در قالب سامانه جامع از کلیه اقدامات و آخرین وضعیت دستگاه‌ها در زمینه ساخت و ساز  اقدام و به دبیرخانه ستاد ساماندهی ساخت و ساز غیرمجاز فرمانداری ارائه کنند.

فرماندار فیروزکوه: با پیگیری‌های دستگاه‌های شهرستانی مسئله مسیل کوهسار حل شد

محمد حیدری منش در حاشیه جلسه ساماندهی ساخت و ساز غیر مجاز به خبرنگاران گفت:حریم کیفی مسیل آب در شهرستان حذف می‌شود و با این مصوبه مشکلات زیادی حل می شود.

فرماندار فیروز کوه تصریح کرد: تعداد زیادی از شهروندان پیگیر دریافت جواز ساخت و ساز بودند و در برخی از موارد مشکلاتی را در حوزه حریم کیفی آب داشتند در همین راستا موضوع مسیل کوهسار پس از مدت‌ها پیگیری به نتیجه رسید و برای صدور سند و جواز ساخت در این ناحیه مشکلات مردم از روزهای آینده حل خواهد شد.

وی ادامه داد: در خصوص حریم کیفی مسیل‌ها با پیگیری‌هایی که از طریق مجموعه‌های مختلف شهرستان صورت گرفت و به استانداری تهران منعکس شد و با کمک و همراهی استانداری حریم کیفی برای مسیل‌ها در سطح شهرستانها حذف شد.

وی توضیح داد: با مصوبه جدید در حوزه ضابطه ۷۸۲ حریم کیفی رودخانه‌ها، بخش عمده دغدغه روستائیان در حوزه حریم کیفی و حریم حفاظتی روستائیان در حوزه ساخت و ساز رفع می‌شود.

حیدری منش ادامه با اشاره به سایر مشکلات روستائیان توضیح داد: برای رفع مشکل آب شرب روستایی به ویژه روستاهای شهر آباد و دهین لازم است تدابیری اندیشیده شود و همچین مدیریت و نظارت بر وضعیت بهره برداران غیر‌مجاز آب، ارسال اخطاریه برای مشترکان پر مصرف و تعیین مشترکان با مصرف خارج از ضابطه برای مدیریت مصرف آب در دستور کار مسئولان مربوطه قرار گیرد.

این مقام مسئول بیان کرد: بخشی از پوشش انهار در طی سال‌های گذشته انجام شده و توصیه می‌شود با اعتبار محدود با قید فوریت عملیات اجرایی سایر بخش‌ها نیز اجرا و انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا