فرمانده سپاه فیروزکوه:

استقبال مردم از کاروان عاشقان ثارالله/هدف زنده نگه داشتن شعائر عاشورایی

فرمانده سپاه فیروزکوه گفت: با همکاری کانون بسیج مداحان کاروانی با عنوان تکیه سیار، هیئت عاشقان ثارالله، راه اندازی شد که در سطح شهرستان و محله به محله به عزاداری می پردازند.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، همزمان با فرا رسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) حسینیه سیار عاشقان ثارالله به همت جمعی از بسیجیان فیروزکوه در قالب هیئت های مذهبی با ایجاد فضایی معنوی و روحانی در کوچه، خیابان ها و محلات سطح شهرستان فیروزکوه به یاد سرور و سالار شهیدان کربلا و ٧٢ تن از یارانش به عزاداری پرداختند.

سرهنگ پاسدار غلامعلی درویش متولی، فرمانده سپاه فیروزکوه در گفت و گو با پایگاه خبری دیمه نیوز، گفت: در ایام محرم با توجه به این که رسالت اصلی ما کمک به اجرای برنامه های عزاداری اباعبدالله (ع) بود، تلاش کردیم با توجه به شرایط بیماری کرونا با اجرای پروتکل های بهداشتی حفظ سلامت عزاداران با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به خوبی انجام شود.

فرمانده سپاه فیروزکوه در ادامه افزود: توسط پایگاه مقاومت بسیج موکب هایی با محوریت موکب های سلامت برپا شده که اقلام بهداشتی توزیع می کنند و در کنار آن اقدامات فرهنگی همچون خودرونویسی انجام می شود؛ در محوطه سپاه فیروزکوه فضایی برای برگزاری مراسم های عزاداری یکی از هیئت ها فراهم شد؛ برنامه احلی من العسل با همت معاونت فرهنگی سپاه و بسیج دانش آموزی برگزار شد.

وی هم چنین به برگزاری پویش های مختلفی اشاره کرد و بیان داشت: پویش های روضه های خانگی توسط کانون بسیج مداحان در فضای مجازی شکل گرفت؛ پویش نوگلان حسینی را در قالب برگزاری مراسم جهانی حضرت علی اصغر (ع) در دستور کار قرار دادیم؛ در راستای کمک های مومنانه نیز بسته های نوشت افزار توسط حوزه های مختلف تهیه شد و در محدوده همان حوزه ها بین دانش آموزان نیازمند توزیع گردید.

سرهنگ پاسدار درویش متولی با اشاره به برپایی تکیه سیار در شهرستان تصریح کرد: با همکاری کانون بسیج مداحان کاروانی با عنوان تکیه سیار، هیئت عاشقان ثارالله، راه اندازی شد که در سطح شهرستان و محله به محله به عزاداری می پردازند؛ هدف زنده نگه داشتن شعائر عاشورایی و برگزاری باشکوه تر عزاداری سید و سالار شهیدان در شرایط کنونی است.

یاسر فخرآور، عضو کانون بسیج مداحان فیروزکوه، درباره حرکت کاروان عاشقان ثارالله گفت: در روز سوم ماه محرم مصادف با روضه بی بی دو عالم حضرت رقیه(س)، کوچه گردی و دوره گردی ما آغاز شد؛ سال ها انتظار داشتیم که عزاداران به هیئت ها تشریف بیاورند اما امسال با توجه به شرایط کرونا و محدودیت هایی که پروتکل های بهداشتی برای عزاداران به وجود آورده، تصمیم بر این شد که برای عزاداری سید الشهدا(ع) ما میان عزاداران برویم.

عضو کانون بسیج مداحان فیروزکوه در ادامه افزود: تصمیم داشتیم با این کار حال و هوای شهر را عوض کنیم و اگر خود حضرت قبول کنند شهر را از آن حالت محبوس شده که در این شرایط کرونایی به وجود آمده بود، خارج کنیم.

فخرآور درخصوص چگونگی شکل گیری حسینیه سیار بیان داشت: امسال بچه های هیئت محبین الائمه توفیق پیدا کردند تا روضه خانگی برپا کنند؛ در روز اول ماه محرم که روضه خانگی داشتیم تصمیم گرفتیم که حسینیه سیار را راه بیندازیم؛ از مجموعه بسیج مداحان و سپاه شهرستان خصوصاً سرهنگ پاسدار درویشی که از همه نظر ما را حمایت کردند تقدیر و تشکر داریم که یک ریال هم برای این کار (تهیه ماشین و سیستم صوتی) هزینه نکردیم.

وی درباره میزان استقبال مردم از کاروان عاشقان ثارالله تصریح کرد: استقبال مردم از کاروان عاشقان ثارالله بسیار زیاد بود؛ اولین جا پانصد دستگاه شهرک کوهسار بود که سعی کردیم حرکت کاروان را محله محور کنیم و همه نقاط شهر را بدون اطلاع قبلی برویم تا تجمعی شکل نگیرد و پروتکل های بهداشتی هم رعایت شود؛ استقبال مردم به قدری زیاد بوده است که در ما انقلابی به وجود می آورد.

عضو کانون بسیج مداحان فیروزکوه در ادامه افزود: سعی کردیم از طرفی کسی دچار تب (بیماری) نشود و هم تب مجلس امام حسین(ع) کم نشود؛ روز اول از آستان مقدس امامزاده اسماعیل(ع) اذن گرفتیم و از اینجا حرکت خود را آغاز کردیم و تا به حال خیابان پاسداران، شهرک مخابرات، جاده قدیم، شهرک کوهسار، شهرک ولیعصر و هرجایی که احساس کردیم خلوت و محل مسکونی است که مردم می توانند از درب منازل خارج شوند و این مراسم را مشاهده کنند، حضور داشتیم.

فخرآور در پایان اظهار داشت: قرار است در این ایام و حداقل تا زمان مراسم شام غریبان ترجیحاً تمام مناطق شهر فیروزکوه را برویم؛ هدف ما بیشتر تمام نقاط شهر فیروزکوه است و دیگر نمی توانیم در مناطق روستایی حضور داشته باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا