افتتاح کارخانه تولیدات مواد شیمیایی در فیروزکوه

کارخانه تولیدات مواد شیمیایی با پایه شوینده‌ها با حضور استاندار تهران به مناسبت هفته دولت در شهرستان فیروزکوه افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، علیرضا فخاری استاندار تهران در حاشیه افتتاح پروژه‌های هفته دولت در شهرستان فیروزکوه اظهار کرد: در اولین روز هفته دولت توفیق پیدا کردیم، در فیروزکوه با یاد و خاطره شهدای دولت شاهد افتتاح و بهره‌برداری تولیدات مواد شیمیایی با پایه شوینده‌ها باشیم.

وی با اشاره به تولیدات این کارخانه ادامه داد: زمینه تولیدات این کارخانه به شکل انحصاری در ایران در حال شکل‌گیری است و امید است تا با رونق تولید، رشد و توسعه زیرساخت‌ها در این صنعت به خودکفایی لازم برسیم.

استاندار تهران عنوان کرد: این تولیدات قابلیت صادراتی دارد و می‌تواند رقابت‌پذیر باشد و سهم بزرگی در حوزه مواد شوینده و پتروشیمی داشته باشد.

فخاری گفت: بازدید از روند بازسازی عوارض ناشی از سیل گذشته نیز انجام شد که با کمک فرماندار و شهردار لایروبی، ساخت و مرمت رودخانه‌های اصلی شهر انجام شده و پیشرفت فیزیکی خوبی دارد.

وی در مورد ظرفیت سرمایه‌گذاری در فیروزکوه تاکید کرد: ترغیب و تشویق سرمایه‌گذاران به این منطقه اهمیت دارد، چراکه ظرفیت فراهم است و نکته دیگر فراهم کردن تسهیلات اعم از تسهیلات بانکی و هم خدمات‌رسانی در حوزه زیرساخت، رفع مشکلات صدور مجوزها و پروانه‌های اشتغال است که هماهنگی‌ها صورت می‌گیرد تا توسعه ساخت و سازهای صنعتی در منطقه را شاهد باشیم.

استاندار تهران خاطرنشان کرد: دست سرمایه‌گذاران را برای حضور در منطقه می‌بوسیم و سرمایه‌گذاران برآورد اولیه صنایعی که می‌تواند در زنجیره کامل قرار بگیرد را مورد شناسایی قرار دهند.

فخاری در مورد بندر خشک تصریح کرد: ایجاد بندر خشک مقدماتی دارد که باید مجوزها اخذ شود، زمین و امکانات برآورد شود و اینکه تمرکز بر چه کالاهایی باشد که این موارد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت افزود: مشارکت بخش خصوصی در پروژه‌های هفته دولت ۳۰ تا ۳۵ درصد است و اکثر پروژه‌ها با مشارکت بخش دولتی می‌باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا