حسینی خبر داد:

افزایش بیماران کرونایی در فیروزکوه/تزریق حدود ده هزار دوز واکسن/آغاز مجدد طرح شهید سلیمانی از مهرماه

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه گفت: بعد از این که تعداد بیماران در هفته گذشته به ۱۲-۱۰ نفر کاهش یافت، در این هفته افزایش در حد ۲۰-۱۸ بیمار را شاهد بودیم.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، عبدالمجید حسینی، سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در خصوص وضعیت کرونا در این شهرستان اظهار کرد: بعد از این که تعداد بیماران در هفته گذشته به ۱۲-۱۰ نفر کاهش یافت، در این هفته شاهد افزایش ۲۰-۱۸ بیمار بودیم؛ این مسئله نشان می دهد اگر رعایت پروتکل های بهداشتی جدی گرفته نشود افزایش تعداد بیماران را شاهد خواهیم بود.

وی در ادامه با اشاره به این که این بیماری همچنان در گردش است، افزود: واکسیناسیون هنوز به سنین جوانان نرسیده است، در حالی که جوانان بیشترین قشری هستند که تحرک دارند و جابجا می شوند.

حسینی در خصوص میزان دوز واکسن تزریق در این شهرستان اذعان داشت: حدود ۱۰ هزار دوز واکسن(نوبت اول واکسن کرونا ۱۲۲۰۶ دز و نوبت دوم ۶۵۳۱ دز) در شهرستان فیروزکوه تزریق شده است که شامل افرادی بود که در شهر و روستا، در سامانه جمعیت فیروزکوه بودند یا افرادی هستند که بصورت فصلی در شهرستان حضور دارند؛ چه در شهر و چه در روستا افرادی که غیرساکن دائمی بودند ولی در شهرستان حضور داشتند، واکسن را دریافت کرده اند؛ ممکن است تعداد اندکی از شهرستان های اطراف بر اساس ثبت نام سامانه ای در مراکز واکسیناسیون فیروزکوه واکسن را دریافت کرده باشند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فیروزکوه در خصوص اقدامات بسیج و سپاه در مقابله با کرونا، اذعان داشت: در مرحله اول طرح شهید سلیمانی که شامل سه حوزه اعم از حوزه حمایتی که توسط عزیزان بسیج انجام شد، حوزه نظارتی در زمینه رعایت پروتکل ها که با همکاری شبکه بهداشت فیروزکوه بود و حوزه دیگر رهگیری که در این حوزه در مرحله اول تا فروردین ماه ادامه داشت، بسیجیان مشارکت داشتند.

وی ادامه داد: با تاکید رهبر معظم انقلاب مرحله دوم طرح شهید سلیمانی آغاز خواهد شد؛ در این مرحله مقرر شد ابتدا واکسیناسیون افرادی که مجری طرح هستند را انجام دهیم، این مرحله با ایجاد کمیته پایش و نظارت و کمیته عملیاتی از مهر ماه با همکاری بسیجیان سپاه ناحیه فیروزکوه انجام خواهد شد.

حسینی در ادامه خاطرنشان کرد: در روند واکسیناسیون عزیزان بسیجی دو اقدام مهم را انجام دادند؛ در حال حاضر تامین امنیت انتقال واکسن از تهران به فیروزکوه توسط سپاه پاسداران ناحیه فیروزکوه انجام می شود.

وی در ادامه افزود: در هفته اخیر بعنوان هماهنگ کننده در واکسیناسیون حدود ۴ نفر از عزیزان بسیجی اعم از خانم و آقا، همکاری دارند؛ در روند واکسیناسیون سه قسمت داریم که شامل هماهنگ کننده، ثبت کننده و واکسیناتور است؛ عزیزان بسیجی به عنوان هماهنگ کننده همکاری دارند و باری را از روی دوش شبکه بهداشت برداشته است؛ بسیجیان حتی اعلام آمادگی کرده اند تا در زمینه ثبت و واکسیناتور همکاری کنند که در صورت افزایش روند واکسیناسیون از عزیزان بسیجی در این زمینه ها نیز استفاده خواهد شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا