سمیعی خبر داد؛

افزایش ۱۰ برابری جذب اعتبارات مشاغل خانگی در فیروزکوه

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی فیروزکوه گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، جذب اعتبارات مشاغل خانگی افزایش ۱۰ برابری داشته است.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، سمیرا سمیعی، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه از صدور ۱۶۰ فقره مجوز مشاغل خانگی در سال ١۴٠١ خبر داد و اظهار کرد: ۱۵۷ فقره پرونده به ارزش ریالی ۱۰ میلیارد تومان برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک‌های عامل توسعه تعاون، کشاورزی، رفاه و پست بانک معرفی شده‌اند.

وی افزود: جذب اعتبارات در سال جاری در مقایسه با سال گذشته در حوزه تحصیلات مشاغل خانگی مستقل با رشد ۱۰ برابری همراه بوده و افزایش بسیار چشمگیری داشته است.

سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: با همکاری بانک‌های عامل و دستگاه‌های اجرایی با پرداخت ۱۰۰ درصدی اعتبارات جذب شده، ایجاد زمینه اشتغال برای ۱۵۷ فرد جویای کار مد نظر است.

سمیعی به نقش بسیار موثر مشاغل خانگی در رونق‌بخشی به اشتغال و اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: در کنار توجه متولیان این حوزه به واحدهای بزرگ صنعتی و تلاش برای تسهیل در کار و رفع موانع احتمالی تولید آن‌ها، توجه به مشاغل کوچک و خانگی باید سهم و جایگاه خود را در سیاست‌های اشتغالزایی و تخصیص منابع بودجه‌ای و اعتباری حفظ کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا