افزایش ۳۰ درصدی حجم ترافیک خرید اینترنتی در شهرستان فیروزکوه

رئیس اداره پُست شهرستان فیروزکوه گفت: بعضی محصولات اینترنتی که معمولاً در ماهواره تبلیغ می شود به دلیل این که هیچ نظارتی بر آن نیست مشکلاتی را به همراه دارد؛ در شهرستان فیروزکوه تقریباً حجم ترافیک خرید های اینترنتی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

به گزارش پایگاه خبری دیمه نیوز، مهدی درویش رئیس اداره پُست شهرستان فیروزکوه گفت: در حال حاضر تعداد ۱۱ کارمند در اداره پُست شهرستان فیروزکوه مشغول به کار هستند، پنج نفر کارِ توزیع مرسولات که یک نفر آنها امانات، بسته های پُستی بیشتر از دو کیلو، را توزیع می کند که دو نفر هم در بخش خصوصی مرسولات را به روستا های شهرستان می برند.

وی افزود: در خودِ شهر هر روز بسته های پُستی توزیع می شود اما با توجه به مساحت شهرستان فیروزکوه و گستردگی روستاها معمولاً همکاران بنده در هفته دو الی سه بار به روستاها رفته و بسته های پُستی را توزیع می کنند.

درویش در ادامه تصریح کرد: روزانه حدوداً بین ۴۰۰ الی ۵۰۰ بسته پُستی به اداره پُست می رسد؛ با توجه به شرایط کرونا خرید های اینترنتی بسیار زیاد شده است؛ در خرید های اینترنتی مشکلاتی وجود دارد که مربوط به اداره پُست نیست زیرا بعضی افراد سودجو هستند که سایتی طراحی می کنند و جنس هایی که از نظر کیفیت خوب نیست را به مردم می فروشند.

رئیس اداره پُست فیروزکوه اظهار کرد: قرارداد پُست به این صورت است که همکاران بنده محتوای بسته را مشاهده نمی کنند و فقط کار توزیع بسته پُستی بر عهده ما است؛ افراد سودجو در قرارداد خود این بند را ذکر می کنند که تحویل گیرنده نباید هنگام دریافت بسته آن را باز کند تا اگر مورد تایید آنها نبود نتواند بسته را به تحویل دهنده بازگرداند و این یکی از مشکلاتی است که نتوانستیم آن را برطرف کنیم.

وی افزود: اگر بسته پُستی مورد تایید تحویل گیرنده نبود و در این خصوص شکایتی شود بازرسی شرکت پُست به موضوع ورود پیدا کرده و نامه ای برای عدم توزیع محصول شرکت مورد نظر را صادر می کند.

درویش با اشاره به قرارداد برگشت محصولی به شرکت معتبر مورد نظر بیان داشت: قراردادهایی هم برای شرکت های معتبر هستند که با حجم انبوهی کار انجام می دهند و این واحد ها با پُست قرارداد برگشت دارند که به هر دلیلی اگر گیرنده بسته را نخواست به مدت یک هفته فرصت دارد بسته را به اداره پُست تحویل داده و بسته به شرکت برگردانده می شود و شخص هزینه ای که پرداخت کرد را دریافت می کند.

وی اذعان کرد: بعضی محصولات اینترنتی که معمولاً در ماهواره تبلیغ می شود به دلیل این که هیچ نظارتی بر آن نیست مشکلاتی را به همراه دارد که اکنون تا حدود زیادی جلوی این مشکل گرفته شده است.

رئیس اداره پُست فیروزکوه افزود: امروزه با پیشرفت فضای مجازی مانند گذشته از نامه نگاری استفاده نمی شود، پُست در حیطه های مختلفی همچون اداره ثبت احوال و ثبت اسناد، قرارداد هایی برای عوارض شهرداری و غیره ورود پیدا کرد و به همین دلیل روش پُست نسبت به گذشته تغییر کرد.

درویش در پایان تاکید کرد: اکنون با توجه به شرایط کرونایی جامعه و خرید محصولات به صورت اینترنتی، حجم ترافیک خرید های اینترنتی افزایش یافته است؛ در شهرستان فیروزکوه تقریباً حجم ترافیک خرید های اینترنتی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا